استاندار تهران با اشاره به اینکه راهبرد ما در پارک های علم و فناوری، توسعه اقتصاد دانش بنیان است گفت: خلا بنگاه های تولیدی و اشتغال حرفه ای در صنایع خودرو سازی احساس می شود.
کد خبر: ۷۷۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 31 August 2019

به گزارش تابناک تهران، انوشیروان محسنی بندپی صبح شنبه در هفدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین های پارک فناوری پردیس که با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: اساسا توسعه دارای ابعاد مختلفی است و مهم ترین رکن آن اقتصاد است که در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است.

وی افزود: توسعه اقتصادی به دلیل کند بودن خلاقیت و نوآوری در کشور علیرغم وجود ظرفیت های فراوان و استعداد های فردی در تولید انبوه و تجاری سازی علم به دلیل فقدان نگاه علمی محقق نشده است.

محسنی بندپی گفت: هنوز خیلی تا رسیدن به نقطه مطلوب و پیوند صنعت و دانشگاه فاصله داریم و توسعه پارک های علم و فناوری می تواند یکی از پیشران های توسعه اقتصادی باشد.

استاندار تهران با اشاره به اینکه راهبرد ما در پارک های علم و فناوری توسعه اقتصاد دانش بنیان، تقویت نقاط ضعف بنگاه های تولیدی و ایجاد اشتغال حرفه ای که خلا آن در صنایع خودرو سازی حس می شود، است گفت: ارتباطات تنگاتنگ بین دانشگاه و پارک های علم و فناوری می تواند تقویت کننده مسیر درست تجاری سازی باشد.

وی بیان داشت: توسعه پارک های علم وفناوری مثل خیلی از مشکلات استان تهران فراموش شده است و باید به سمت خصوصی سازی این پارک ها حرکت کنیم لذا دولت خود را موظف تامین امکانات زیربنایی برای برای توسعه پارک های علم و فناوری می داند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار