شهردار تهران بر لزوم تجلی فرهنگ عاشورایی در تولیدات فرهنگی تاکید کرد.
کد خبر: ۷۷۶۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ 31 August 2019

به گزارش تابناک تهران، از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، پیروز حناچی در حاشیه بازدید سرزده خود از دو نمایشگاه «عطر سیب» و «زنان و تولید ملی» که عصر دیروز صورت گرفت اظهارداشت: امسال در هفدهمین نمایشگاه «عطر سیب» سعی شده است تا به تأسی از اخلاق حسینی مخاطب این رویداد مهم مردم شهر تهران باشند.
وی ادامه داد: در نمایشگاه «عطر سیب» امسال علاوه بر خدماتی که قبلا به هیات های مذهبی ارائه می شد، نوآوری در فرهنگ عاشورایی ایجاد شده است.

شهردار تهران با اشاره به کمک هایی که به هیات های مذهبی می شود بیان کرد: طبق هماهنگی های انجام شده قرار است تا بخشی از اقلام مصرفی هیات های مذهبی مورد تایید سازمان تبلیغات اسلامی، در فروشگاه های شهروند و اتکا و میادین میوه و تره بار عرضه شود.

حناچی با بیان اینکه شهروندان تهرانی ضمن بازدید از دو رویداد «عطر سیب» و «زنان و تولید ملی» می توانند اقلام فرهنگی موردنیاز خود تا لباس و پوشاک ویژه ایام ماه محرم و سایر روزهای سال را تامین کنند یادآور شد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ عاشورایی را در بخش تولیدات فرهنگی به ویژه نرم افزاری بیشتر مورد توجه قرار دهیم چرا که این نیاز به شدت احساس می شود.
وی در پایان بازدید از نمایشگاه عطر سیب در بخش چایخانه حسینیه حاضر شد و در نذر شستن ظروف عزاداران حسینی شرکت کرد.

در ادامه شهردار تهران ضمن بازدید از پانزدهمین رویداد کارآفرینی «زنان و تولید ملی» گفت: اعتقاد داریم برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی می تواند به معرفی بانوان کارآفرین در حوزه کسب و کار کمک شایانی کند.

وی افزود: با توجه به نگاهی که مسئولان اتاق اصناف در برگزاری این رویداد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشتند و محدودیت هایی که برای حضور برندهای تولیدکننده داخلی ایجاد کرده بودند، موجب شد تا نمایشگاه این دوره با محدودیت برگزار شود.

حناچی خاطرنشان کرد: در وهله اول زنان سرپرست خانوار و در گام بعدی تمام تولید کنندگان لباس و پوشاک برای ورود و حضور در بازارهای داخلی باید مورد حمایت قرار گرفته و تولید ملی رونق لازم را داشته باشد.

شهردار پایتخت با اشاره به اختصاص ۱۵ غرفه به هموطنان سیل زده استان گلستان در نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: حضور زنان کارآفرین استان گلستان از جمله ویژگی های این دوره از نمایشگاه است و باید اطلاع رسانی به گونه ای باشد تا هموطنان گلستانی که در شهر تهران به سر می برند، از حضور همشهریان خود در این نمایشگاه مطلع شده و برای بازدید به این مجموعه مراجعه کنند.

وی همچنین تاکید کرد: حضور مددجویان سازمان بهزیستی در پانزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی نیز اتفاق مبارکی است که نشان می دهد شعار «تهران شهری برای همه» به یک واقعیت تبدیل شده است.
ویی اضافه کرد: مدیریت شهری تمام تلاش خود را دارد تا پایتخت را به شهری زیست پذیر برای تمام اقشار جامعه به ویژه معلولان و کم‌توانان تبدیل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار