مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان ری گفت: ۱۰ کیلومتر از خطوط انتقال آب و شبکه توزیع با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از ابتدای سالجاری تاکنون بازسازی شده است.
کد خبر: ۷۷۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸ 28 August 2019

به گزارش تابناک تهران، علی اکبر هراتی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ری اظهارداشت: خطوط انتقال و شبکه توزیع روستاهای تحت پوشش مجتمع آبرسانی شهید تهرانی از جمله امین آباد، دورسون آباد، عشق آباد، قاسم آباد، چهلقز و چال‌ترخان آبرسانی شد.

وی با بیان اینکه شهرستان ری ۸۵۰ کیلومتر خطوط انتقال آب و شبکه توزیع دارد، افزود: با فرض اینکه ۲۰ درصد شبکه توزیع روستایی این شهرستان فرسوده است در حدود ۱۶۰ کیلومتر خط انتقال فرسوده وجود دارد که بازسازی و بهسازی آن نیازمند اعتبار زیادی است.

هراتی یادآور شد: آبرسانی به روستاهای این شهرستان بدلیل گستردگی حوزه جغرافیایی بخش روستایی نیازمند ایجاد خطوط انتقال جدید و همچنین نوسازی شبکه توزیع آب به صورت مداوم است.

هراتی در ادامه با بیان اینکه مجتمع آبرسانی نانو فیلتراسیون روستای گلحصار کهریزک تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این مجتمع با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال در مدت یک سال احداث شده و همچنین مخزن ذخیره آب روستای قمصر نیز با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال تا دهه مبارک فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: اداره آب روستایی ری از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکنون، هفت هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب روستایی احداث کرده تا بخشی از نیازهای مردم روستاهای جنوب پایتخت برطرف شود.

 هراتی در پایان با بیان اینکه ۵۸ روستا و شهرک با جمعیتی حدود ۳۰۰ هزار نفر در قالب ۳۰ هزار مشترک خانگی و تجاری زیر پوشش خدمات آبفای روستایی این شهرستان است، افزود: پراکندگی روستاها و فرسودگی بافت خطوط انتقال آب، خدمت رسانی را مشکل کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار