عضو شورای شهر تهران:
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بزرگترین خیانت به کشور و نظام بی تردید ایجاد ناامیدی از طریق ناکارآمد جلوه دادن نهادهای انتخابی است.
کد خبر: ۷۷۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 27 August 2019

به گزارش تابناک تهران، حجت نظری روز سه شنبه در یکصد و شصت و یکمین جلسه شورا در سخنان پیش از دستور اظهار داشت: دو سال از عمر شورایی که با اقبال بی‌نظیر مردم به لیست امید روی کار آمده می‌گذرد؛ شورای شهر دوره پنجم، در طول این دو سال نشیب و فرازهایی فراوان را تجربه کرده و این تلاطم، صد البته مختص تهران نیست. 
وی گفت: هرچند به شخصه معتقدم مجموع و برآینده عملکرد مدیریت شهری مثبت بوده و برای آن مصداق‌هایی در ذهن دارم که در ادامه خواهم گفت، اما متاسفانه  مردم از وضع موجود رضایت ندارند که به نظرم این نارضایتی نیاز به واکاوی دارد.
نظری ادامه داد: ما در طول دو سال گذشته، توانسته‌ایم جنس کنش‌های فرهنگی و اجتماعی شهر را تاحد قابل توجهی به سبک زندگی اکثریت مردم نزدیک کنیم. 
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ادامه داد: توانسته‌ایم تفریح را در ورزش محور قرار داده و در توزیع امکانات ورزشی و نیز بهای خدمات آن، تا حد قابل توجهی وضع موجود را به عدالت نزدیک کنیم. 
وی افزود: توانسته‌ایم خانواده را محور کنش‌های فرهنگی قرار دهیم و  یاد بزرگان ادبی، هنری، ورزشی و اندیشمندان را زنده نگاه داریم و نام و نماد ایشان را در جای جای شهر، با مردم به اشتراک بگذاریم.
نظری ادامه داد: همچنین توانسته‌ایم با سازمان‌های مردم‌نهاد، ارتباط خوب و بهینه برقرار کرده و به جای تزریق مُسکن، راه‌شان را هموار کنیم.

این عضو شورا گفت: توانسته‌ایم با حضور مستمر در مناطق و محلات، پای درددل مردم بنشینیم و با نظر خودشان، مشکلات را تا حدی که درتوان و عهده مدیریت شهری بود حل کنیم.
وی ادامه داد: ما توانسته‌ایم زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی را افزایش داده و کیفیت این خدمات را ارتقاء دهیم. 
عضو شورای تهران تاکید کرد: توانسته‌ایم مدافع حقوق زنان و جوانان در مدیریت شهری باشیم و تلاش کنیم جایگاهی که در سال‌های اخیر، به ناحق از ایشان دریغ شده را چنان مکرر مطالبه کنیم که تا رسیدن به نقطه مطلوب، فاصله چندانی وجود نداشته باشد.
وی ادامه داد: همچنین توانسته‌ایم با مردم بدون واسطه صحبت کنیم و مردم را محرم دانسته‌ایم؛ توانسته‌ایم تمام تصمیم‌های‌مان را در منظر و مرای عمومی بگیریم و همه مردم، موافقین و مخالفین طرح‌ها و لوایح را با جزئیات نظرشان می‌شناسند؛  توانسته‌ایم با ایجاد سامانه طرح‌ها و لوایح، نظر مردم را تمام مراحل مقررات گذاری اخذ کنیم و مردم را در جریان تمام فرآیند فعالیت‌مان قرار دهیم.
نظری افزود: توانسته‌ایم با لغو مصوبه برج‌باغ‌ها، ریه‌های کم توان شهر را حفظ کنیم، هرچند مقدار کمی از آن باقی مانده است. 
وی تأکید کرد: توانسته‌ایم به ساخت و سازهای شهر نظم بدهیم و تخلفات ساختمانی را کاهش دهیم، هرچند هنوز هستند کسانی که بر مسیر ناصواب خود استوارند و بر مسند تکیه زده‌اند. 

نظری ادامه داد: توانسته‌ایم نظارت بر بخش اجرایی را با تلاش مضاعف جدی‌تر به انجام برسانیم، هرچند هنوز هم در برابر برخی تغییر رویه‌ها مقاومت‌هایی وجود دارد. وی خاطرنشان کرد: ما توانسته‌ایم بسیاری از املاکی که به ناحق به اشخاص حقیقی یا حقوقی واگذار شده‌اند را بازپس گیریم، هرچند در این فرآیند، ایرادهایی وجود دارد و افراد قدرتمند یا وابسته با جریان‌های قدرت، هنوز از ملک مذکور استفاده می‌کنند اما سمن‌هایی که از پشتوانه لازم برخوردار نیستند، مجبور به تخلیه ملک مورد بهره‌برداری خود شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار