معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: واردکنندگان با ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام به واردات کالا کردند اما اکنون برای مصون ماندن از نظارت تعزیرات کالاها را ترخیص نمی‌کنند.
کد خبر: ۷۷۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ 26 August 2019

به گزارش تابناک تهران، محمد امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران صبح امروز در جریان بازدید از گمرک غرب استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط به زمان‌بر شدن دپو برخی کالاها در گمرکات استان اظهار داشت: برخی از واردکنندگانی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارز نیمایی اقدام به واردات کالا کردند برای پایین آمدن هزینه انبارداری و مصون ماندن از نظارت تعزیرات کالای خود را از گمرک ترخیص نمی‌کنند.

وی در مورد علت عدم مراجعه صاحبان کالا تأکید کرد: واردکنندگانی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارز نیمایی اقدام به واردات کالا کردند برای پایین آمدن هزینه انبارداری و مصون ماندن از نظارت تعزیرات کالای خود را از گمرک ترخیص نمی‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران تصریح کرد: ۶۰۰ تن کاغذ و ۲ هزار و ۸۰۰ تن حبوبات در گمرک دپو شده که صاحبان این کالاها اقدام به ترخیص کالا از گمرک نمی‌کنند.

امامی امین در پایان خاطرنشان کرد: از گمرک درخواست شده ضمن اعلام لیست این کالاها با تعزیرات و سازمان‌های مربوطه جهت ترخیص کالاها اقدام شود، همچنین در صورت عدم توجه واردکنندگان نسبت به ترخیص کالاهای خود، کالاها به‌عنوان کالای تملیکی به انبار اموال تملیکی انتقال داده می‌شود تا دولت نسبت به تعیین تکلیف چنین کالاهایی اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار