با دستور معاون رییس جمهوری؛
معاون شهردار تهران گفت:‌ با دستور معاون رییس جمهوری مقرر شد از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه اعتباری برای تامین واگن‌های مترو در اختیار شهرداری پایتخت قرار بگیرد.
کد خبر: ۷۷۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 26 August 2019

به گزارش تابناک تهران، محسن پورسید آقایی در مراسم افتتاحیه ۲ ایستگاه بخش شرقی خط ۷ مترو تهران که با حضور محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد اظهار داشت: با تامین واگن‌های جدید مترو می‌توان گفت بخشی از مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی تهران برطرف می‌شود.

وی با اشاره به علت تعطیلی خط ۷ مترو تهران در سال ۹۶ نیز گفت: زمانی که این خط تعطیل شد هدوی(سرفاصله حرکت قطارها)   ۳۵ دقیقه ای نا ایمن به مردم ارائه می شد که الان این هدوی به ۱۲ دقیقه رسیده است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: در آن زمان دلیل تعطیلی این خط را ناایمن بودن خط اعلام کردم و هیچ اقدام سیاسی در این تعطیلی دخیل نبود و فقط بدنبال خدمت به مردم هستیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ زمانی که خط ۷ تعطیل شد ۲ هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شد و در حالی که کشور درگیر جنگ اقتصادی بود یک هزار میلیارد تومان صرف هزینه ایمنی این خط  کردیم و همین عدد گویای آن است که چه حجم کار برای ایمنی این خط انجام شده است.

به گفته وی، با همت و تلاش مهندسان و کارشناسان داخلی در زمان حاضر این خط با ایمنی کامل و با هدوی استاندارد ۱۲ دقیقه ای به شهروندان خدمات ارائه می‌کند.

هر ماه یک ایستگاه افتتاح می کنیم

پورسید آقایی در ادامه با بیان اینکه تلاش داریم هر ماه یک ایستگاه افتتاح کنیم گفت: در فروردین ماه امسال نیز ۹ کیلومتر از خط ۶ با حضور رییس جمهوری افتتاح شد که تلاش داریم از این پس هر ماه یک ایستگاه افتتاح کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: درسال جاری برای توسعه مترو، یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با موافقت وزارت کشور دریافت کردیم اما نکته مهم این است که اوراق مشارکت هرسال را سال بعد می توان به منابع تبدیل کرد که اگر سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی و سایر دستگاه ها کمک کنند که اوراق مشارکت سال ۹۸ را در همین سال به دست بیاوریم، کمک بسیاری به توسعه خطوط مترو خواهد کرد.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: در صورت تامین بودجه اوراق مشارکت سال ۹۸، این رقم در کنار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان حاصل از فروش این اوراق در سال ۹۷، امکان سرمایه گذاری بیش از دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی در مترو را فراهم می کند.  

وی در ادامه با بیان اینکه در کنار توسعه خطوط مترو باید به ناوگان اتوبوسرانی نیز توجه کرد گفت: واقعیت این است که در زمان حاضر وضعیت ناوگان اتوبوسرانی تهران وضعیت مناسبی ندارد و اتوبوس های زیادی با عمر بیش از ۱۰ سال در حال فعالیت هستند.

پورسید آقایی از طرح دولت برای واگذاری ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس به کلانشهرهای کشور خبر داد و گفت: سال گذشته دولت این طرح را تصویب کرد اما در حال حاضر حتی یک اتوبوس نیز به کلانشهرها و تهران واگذار نشده که درخواست داریم راهبری این طرح از وزارت صنعت،معدن و تجارت به سازمان برنامه و بودجه کشور سپرده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار