۲ ایستگاه بخش شرقی خط ۷ مترو تهران شامل میدان محمدیه و بسیج با حضور محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و شهردار تهران بطور رسمی افتتاح شد.
کد خبر: ۷۷۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 26 August 2019

به گزارش تابناک تهران، ایستگاه‌های میدان محمدیه و بسیج به طول هشت و نیم کیلومتر از خط ۷ مترو با حضور پیروز حناچی شهردار پایتخت، محسن هاشمی رییس شورای شهر  و مدیران شهری بطور رسمی افتتاح شد.

درهای این ۲ ایستگاه دوشنبه هفته گذشته همزمان با عید سعید غدیر خم به روی مردم باز شده بود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با افتتاح این دو ایستگاه ۴ رام قطار به خط ۷ مترو تهران اضافه شد.

علی امام اظهار داشت: تست گرم (آزمایش عبور یک رام قطار) این بخش چند روز گذشته با موفقیت انجام شد که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمام استانداردهای لازم برای سرفاصله حرکتی‌ ۱۲ دقیقه ای قطارها تأمین شده و بدون داشتن کوچکترین مشکلی امروز (دوشنبه) شاهد بهره‌برداری رسمی این بخش از خط ۷ هستیم.

وی با اشاره به اینکه خط ۷ مترو تهران به لحاظ ایمنی و سیستم تهویه از اصول استانداردهای لازم برخوردار است، افزود: با کمک کارشناسان داخلی توانستیم از روش‌های نوین در سیستم تهویه خط ۷ استفاده کنیم و  برای اولین بار نسل جدید سامانه ایرواشر(مه پاش) در ایستگاه میدان محمدیه  نصب و راه‌اندازی شد.

امام با اشاره به اینکه ایستگاه میدان محمدیه یک ایستگاه تقاطعی است که ایستگاه خط ۱ آن سال ۱۳۸۰ افتتاح شده و امروز ایستگاه خط ۷ آن  به‌طور رسمی وارد مدار بهره‌برداری شد خاطرنشان کرد: روش اجرای این ایستگاه به‌صورت زیرزمینی بوده و زیربنای آن بیش از ۱۵ هزار مترمربع و طول سکوی آن حدود ۱۶۰ متر است.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه بسیج با بیش از ۱۲ هزار مترمربع زیربنا در منطقه ۱۴ تهران قرار گرفته، خاطرنشان کرد: این ایستگاه در تقاطع بزرگراه شهید محلاتی و بسیج واقع شده که با راه‌اندازی این ایستگاه، شهروندان به ایستگاه‌های اتوبوس BRT پایانه خاوران و علم و صنعت دسترسی خواهند داشت.

همچنین شهردار تهران قبل از حضور در مراسم افتتاحیه از ایستگاه های بسیج و میدان محمدیه بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات فنی و عمرانی در این دو ایستگاه قرار گرفت.

خط ۷ مترو تهران به‌طول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار