مدیرکل کار و امور اجتماعی مازندران انتقاد کرد:
کد خبر: ۷۷۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ 26 August 2019

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به عدم اجرای ماده 87 قانون کار گفت: تصمیم گیری درزمینه اجرای این طرح باید در سطوح وزارتخانه ها صورت گیرد.

اعلام آمارهای پزشکی قانونی مازندران با رشدی معادل 32 درصدی حوادث کار پرده از عدم اجرای مصوبه ماده 87 قانون کار وکم توجهی وزارت صمت به این قانون برداشته است.
 
در ماده 87 قانون کار قیدشده که وزارت صمت برای صدور مجوز هر واحد تولیدی باید از اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استعلامی مبنی بر رعایت موارد ایمنی را دریافت کند.
 
 پیگیری خبرنگار فارس در مازندران از بی‌تفاوتی وازرت صمت و ادارات تابعه آن در استان نسبت به ماده 87 قانون کار دارد.
 
برای نخستین بار سمانه نوری مسؤول بازرسی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره آن صحبت به میان آورده است.
 
کامران اصغری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران در توضیحات تکمیلی درباره عدم اجرای ماده 87 قانون کار در گفت و گو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: دریافت استعلام ایمنی گلوگاهی برای جلوگیری از مخاطرات حوادث کار است.
 
وی با اعلام اینکه عدم پیگیری ماده 87 قانون کار دستور کشوری و ملی است، گفت: این تصمیم در استان اتخاذ نشده است.
 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: این یک تصمیم در سطح وزارت خانه است و ما هم اعتقاد داریم که باید ماده 87 قانون کار در استان مازندران و به تبع آن در کشور اجرایی شود.
 
وی در پاسخ به این سؤوال که شما در وزارتخانه چه پیگیری‌های انجام دادید، افزود: وزارتخانه اعلام کرده که مشکل در کشور حل نشده است.
 
اصغری با اعلام اینکه اجرای ماده 87 قانون بوده و باید اجرایی شود، افزود: ممکن است سلایق در این امر دخیل باشد اما ما تابع سیاست‌های وزارتخانه هستیم.
 
وی با اعلام اینکه مکاتبه با سازمان صمت در استان انجام شده،گفت: انتظار داریم که از طریق این مجموعه در استان پیگیری شود و چون قانون است ما انتظار داریم که این موضوع عملیاتی شود.
 
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران در تشریح حوادث ناشی از کار و اختلاف نظری که با پزشکی قانونی مازندران وجود دارد، بیان کرد: برخی آمارهای اعلام شده در پزشکی قانونی اگر چه حوادث در حین کار بوده  بوده اما هیچ رابطه کارگری و کارفرمایی بین افراد نبوده است.
 
وی ادامه داد: میزان حوادث کار در استان مازندران نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و با وجود افزایش ساخت و ساز و احداث کارگاه حتی می‌توانیم اعلام کنیم که با روند کاهشی مواجه بودیم.
 
پزشکی قانونی مازندران اعلام کرده  میزان حوادث ناشی از کار در استان مازندران از رشد 32 درصدی مواجه است، اما اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی تعداد افراد فوت شده در حین کار را 12 نفر طی چهار ماه اخیر اعلام کرده و مدیران این مجموعه معتقدند که این افراد مشمول قانون کار بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار