کد خبر: ۷۷۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ 26 August 2019

برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در استان مازندران با حضور معاون فناوری اطلاعات وزارت بهداشت طی مراسمی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران آغاز شد.

مهندس علی اصغر انصاری، معاون فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در مراسمی که به همین منظور در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد اظهار کرد: با کمک دانشگاه ها در فاز نخست استقرار پرونده تلاش کردیم مراکز سلامت دولتی را به درگاه پرونده الکترونیک متصل کنیم که به بهانه پیاده سازی زیرساخت های نظام ارجاع این اتفاق افتاد و فاز اول آن نیز به دست رئیس جمهور افتتاح شد.
وی با تاکید بر اینکه مراکز خصوصی در فاز دوم استقرار به پرونده الکترونیک متصل می شوند، گفت: برای نخستین بار سامانه های مطب را شناسایی کردیم و تعدادی شرکت ها که این سامانه ها را طراحی کردند در حال حاضر کارها را انجام می دهند.
انصاری افزود: سامانه های داروخانه ها که از قبل می توانستند با داروخانه ها کار کنند نیز استانداردهای جدید را گرفتند و به همین ترتیب نمونه هایی از سامانه ها در این جلسه هستند و کارگاه را برگزار می کنند.
معاون فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با تاکید بر همکاری انجمن های صنفی حوزه سلامت، ادامه داد: انجمن های صنفی، داروسازان و سازمان نظام پزشکی باید در این طرح همکاری لازم را داشته باشند تا پزشکان و مسوولین داروخانه ها رغبت پیدا کنند فرآیند نسخه نویسی و نسخه پیچی را به خوبي اجرا و جايگزين فرآيندهاي قبلي نمايند.
انصاری با بیان اینکه در این طرح سه هدف را دنبال می کنیم، گفت: هدف اول این طرح، پوشش دولتی و غیردولتی بود که پوشش دولتی انجام شده و غیر دولتی را نیز با نسخه نویسی و نسخه پیچی دنبال مي کنيم.
معاون فناوری اطلاعات وزارت بهداشت افزود: هدف دوم این طرح ، استقرار زیرساخت ها بود که انجام شده است.
وی به اجرای فشرده و منسجم این طرح در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: فاز اول این طرح در مرداد ماه انجام و فاز دوم در شهریورماه سال جاری با ۸ دانشگاه پیشرو انجام می دهیم که دانشگاه مازندران نیز با توجه به سابقه و امادگی که داشته یکی از دانشگاه های پیشرو است. 
انصاری با بیان اینکه در تظرداریم تا درگاه موبایل پرونده سلامت را هم رونمایی کنیم، گفت: پرونده سلامت را در تیرماه رونمایی کردیم و در حال حاضر در اختیار دانشگاه های تابعه وزارت بهداشت قرار گرفته است و اگر این اطلاعات از بخش خصوصی هم گرفته شود این درگاه از طریق موبايل عمومي مي شود.
معاون فناوری اطلاعات وزارت بهداشت فاز سوم این طرح را عمومی کردن فرآیندها و اضافه کردن خدمات ارزش افزوده دانست و گفت: در فاز نسخه نویسی و نسخه پیچی سه مرحله دنبال می کنیم که در فاز دوم و سوم امضای پزشک و بیمار اضافه می شود و در مرحله نخست نیز بیمه گرها می توانند اطلاعات را برای رسیدگي خود دريافت کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمه سلامت و تامین اجتماعی جریان ssm را دریافت می کنند، افزود: با توجه به امکاناتی این دو بیمه در مراکز داشتند که در حال حاضر سامانه بیمه سلامت آمادگی تبادل اطلاعات را دارد و در بیمه تامین اجتماعی نیز اين فرآيند تا شهريورماه سال جاري انجام مي شود.
انصاری با بیان اینکه چالش های گذشته در حال حاضر به حداقل رسیده است، ادامه داد: شایسته مردم و نظام سلامت است که از آخرین فناوری ها استفاده کنند. 
دکتر سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک کار بزرگ و پیچیده ای است و اجرای آن نیازمند برنامه ریزی درست است.
وی با بیان اینکه حوزه فناوری باید نسبت به عملکرد خود بازبینی داشته باشد، گفت: در حوزه هایی که بحث قانونگذاری داریم یکسری خلاهایی وجود دارد که باید برطرف شود.
دکتر موسوی به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حوزه پرونده الکترونیک اشاره کرد و افزود: شرکت های مختلفی در این حوزه فعال شدند که امیدواریم با خدمات متنوع این شرکت ها به نقطه خاصی برسیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید براینکه باید به مسئله زمان در تهیه نرم افزارها توجه جدی شود، ادامه داد: در تکنولوژی امروز، زمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
دکتر موسوی به اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی در مازندران اشاره کرد و افزود: نسخه نویسی در مراکز درمانی ارائه کننده سطح اول خدمات در دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام می شود و تلاش ما براین است که سایر مراکز نیز به این سمت حرکت کنند

 

* از یک خیر نیک اندیش حوزه سلامت در شهرستان کلاردشت تجلیل شد

با حضور جمعی از مسئولین شهرستان کلاردشت از خانم فاطمه پولادی خیر نیکوکار حوزه سلامت شهرستان کلاردشت تجلیل شد .

گفتنی است خانم فاطمه پولادی فرزند مرحوم خدایار پولادی خیر نیک اندیش جهت توس

عه بیمارستان حضرت قائم (عج) کلاردشت مبلغ یک میلیارد ریال اهداء کرد.

* بازدید رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ازبیمارستان در حال احداث بهشهر

بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از فرآیند تجهیز بیمارستان‌ جدید ۲۴۰ تخت خوابی بهشهررئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به همراه معاونین درمان و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه از فرایند تجهیز بیمارستان۲۴۰تخت خوابی خاتم الانبیا بهشهر بازديد کرد.دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این بازدید  ضمن  تقدیر از اعضای کمیته بهره برداری بيمارستان‌ خاتم الانبيا شهرستان بهشهر بر راه اندازي  به موقع  اين بيمارستان تاکيد کرد و خواستار دقت در اجراي کيفي مراحل نصب تجهيزات و امکانات اين بيمارستان شد 

*بازدید نماینده مردم ساری
از پروژه های عمرانی درساری

بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و عضو هیأت رئیسه مجلس از پروژه های عمرانی حوزه سلامت ساری عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از پروژه های توسعه ای بیمارستان مرکز آموزشی درماني ساري و بيمارستان در حال احداث ۳۲۰ تخت خوابي ماهفروجک ساري بازديد کردند.
دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دکتر یوسف نژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ساري و مياندرود در مجلس در اين بازديد، روندتوسعه بيمارستان بوعلي ساري از جمله کلينيک ويژه تخصصي و فوق تخصصي، اورژانس بيمارستان و بيمارستان تخصصي سرطان کودکان را مورد بررسي قرار دادند.
همچنین دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دکتر یوسف نژاد،نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامي با حضور در ماهفروجک ساري از بيمارستان در حال ساخت ۳۲۰ تخت خوابي اين شهر بازديد کردند.
بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی ساری در زمینی به مساحت سه هکتاردر حال احداث می باشد.
گفتنی است در این بازدیدها جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار