کد خبر: ۷۷۴۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸ 25 August 2019

شخصی به نام استراماچونی به عنوان سرمربی یکی از تیم‌های فوتبال ایران (تیم استقلال تهران) در مصاحبه‌ی مطبوعاتی بعد از پایان مسابقه شرکت کرد و شروع کرد به داد و بیداد بر سر خبرنگاران و بلافاصله از جایش برخاست و یک لگد هم به صندلی زد و از اتاق بیرون رفت و خبرنگاران متحیّر را با مترجم تنها گذاشت. مترجم بعد از رفتن سرمربی ایتالیایی، حرفهای پایانی او را برای خبرنگاران ترجمه کرد و به اطلاع حضار رساند که از نظر آقای استراماچونی، صادر نشدن آی‌دی کارت مترجم او، نشانه‌ای بی‌احترامی به او است.

اکنون آنچه بدیهی است رفتار غیر محترمانه‌ی‌ آقای استراماچونی در مقابل خبرنگاران است. زیرا قطعاً و قطعاً شخصی که در مقام سرمربی یک تیم یا مدیر فلان اداره یا وزیر فلان وزارت خانه و یا رئیس‌جمهور فلان کشور قرار دارد، حق ندارد که در برابر سئوال خبرنگاران، داد و بیداد راه بیندازد و به صندلی لگد بزند و به هر طریق دیگری رفتاری از خودش بروز دهد که انگار حق دارد در شرایطی که حرف زدن با خبرنگاران به مذاقش خوش نمی‌آید و به قول معروف حرفی برای گفتن ندارد، هیچ احترامی نیز برای آنها قائل نباشد و تازه یک چیزی هم طلبکار باشد و طوری وانمود کند که انگار خبرنگارها در حال بی‌احترامی به او هستند.

بدون شک حتّی اگر زمانی اتفاق بیفتد که خود استراماچونی نیز آی‌دی کارت به همراه نداشته باشد و به همین دلیل نتواند بر روی نیمکت یا در اتاق مصاحبه‌ی مطبوعاتی حضور پیدا کند، باز هم حق بی‌احترامی به دیگران را ندارد و اجرای فوری درخواست‌های فرا قانونی‌ اش نیز طلب او نیست. البته مسلماً می‌تواند از حق خودش و مترجمش برای داشتن آی‌دی کارت و حضور در کنار زمین و اتاق مصاحبه‌ی مطبوعاتی، دفاع کند.

ولی شما که غریبه نیستید و تحلیل رفتار استراماچونی نیز آنقدر پیچیده نیست که نفهمیم او صرفاً به دنبال بهانه‌ای بود تا از مسئولیت شکست استقلال، شانه خالی کند. بنابراین اجازه دهید کمی بدون رودربایستی به خودمان و واکنش منفعلانه‌ای که در مقابل رفتار غیر محترمانه‌ی‌ بیگانگان انجام می‌دهیم، تأمل کنیم:

قبلاً یوشکا فیشر با مشت بر روی میز کوبید و موافقت طرف ایرانی را از روی میز برداشت. بعداً گزینه‌ای نظامی تا مدت‌ها بر روی میز ماند تا اینکه آن گزینه تبدیل به برجام شد ولی بعدش دونالد ترامپ آمد و زد زیر همان میز مذاکرات هسته‌ای و برجام را طوری چپه کرد که صددرصد تعهدات برجام، فقط سهم ایران شد و به راحتی شرایطی را بوجود آورد که طرف‌های مقابل ایران بتوانند بدون اینکه به هیچ عهدی پایبند باشند، همچنان به برجام پایبند باشند.

و حالا هم که چشممان به رفتار خالی از نزاکت و لگد مبارک آقای استراماچونی روشن است …

تنها آرزوی من اینست که وقتی حق داریم که محترم باشیم، از حقمان دفاع کنیم. چه در برابر یوشکا فیشر، چه دونالد ترامپ ، چه آندره‌آ استراماچونی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار