بانک ایران زمین، از جمله سازمان‌های پر مخاطبی است که در ابتدا فعالیت خود، مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی بسیاری را تبیین و هر روزه درحال گسترش آن می‌باشد؛ این بانک علاوه بر ایفای مسئولیت‌های تعریف شد،؛ مشارکت در حل مسائل مختلف جامعه در چارچوب رعایت اصل مسئولیت اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است. لذا تعریف و اجرای برنامه‌ها در حوزه‌های: آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان، سلامت فردی، توسعه فضاهای فرهنگی و هم چنین حفظ محیط زیست را به عنوان اولویت سازمانی خود برگزیده است.
کد خبر: ۷۷۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲ 24 August 2019

در دهه اخیر ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران بسیار موردتوجه مقامات بلندپایه و سازمان‌های فعال و مرتبط با مردم قرار گرفته است، این سازمان‌ها می‌کوشند تا با انجام فعالیت‌های اجتماعی مناسب و متناسب با قوانین خود، پاسخی درست به اعتماد تمامی مخاطبین خود دهند. از این جهت ذکر این نکته ضروری است که هیچ حد و مرزی برای انجام فعالیت‌های اجتماعی و انسان دوستانه شکل نگرفته است.

مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی به یک سازمان در کاهش هزینه‌ها و افزایش مخاطبان کمک خواهد کرد، اما مزایای مهم دیگری نیز در این میان وجود دارد که گاهی فراموش می‌شوند، زیرا سنجش آنها اندکی دشوارتر است. مزایایی مانند بهبود شهرت و اعتبار، افزایش وفاداری مخاطب و ایجاد انگیزه در کارکنان را نمی‌توان نادیده گرفت و حتی می‌توان آن‌ها را اندازه‌گیری کرد.

بزرگ‌ترین منفعت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در صورت تداوم، می‌تواند بهبودِ بلندمدتِ شهرت و اعتبار یک سازمان باشد که بسیار حائز اهمیت است.

سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که "چگونه می توانیم در مسائل فرهنگی جامعه احساس مسئولیت کنیم؟"،
دکتر سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به این سوال می‌گوید:  بخشی به آموزش ما برمی‌گردد. آموزشی که در دوران کودکی به فرد داده می شود. برجسته کردن مولفه‌های اخلاقی در جامعه بسیار تاثیرگذار است.

در این حوزه می‌توان کارهای فرهنگی آموزشی که نجام می‌شود را اطلاع رسانی کرد. ساخت فیلم‌هایی که بتواند (مستقیم یا غیر مستقیم) این موضوع را برجسته کند. سیاست‌گذاری هایی درستی شود و معرفی این سیاست‌ها در راستای تقویت مسئولیت اجتماعی حقوقی و شهروندی به نوعی که بتواند مورد توجه قرار بگیرد. در مدارس و منابر و در تشکل‌های غیردولتی، شرکت‌ها بنگاه‌ها و... می‌توانند مروج موضوع مسئولیت اجتماعی به عنوان یکی از مولفه‌های اخلاقی باشند منتها لازم است کمی دوراندیشانه تر نسبت به جامعه ایفای مسئولیت کنند و این بخشی از تعهد اخلاقی است.

ما می‌دانیم که در زندگی‌مان نباید همه چیز را به چشم تجارت مطلق ببینیم. حتی برای تجارت مطلق هم ما نیاز به کسی داریم که محصول و خدمات ما را خریداری کند؛ مسئولیت اجتماعی می‌تواند این بستر را بهتر و بیشتر فراهم کند هم برای شرکت‌ها و هم برای ما افراد که وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم؛ این حس خوبی است و خود ما هم رضایت خاطر خواهیم داشت.

بانک ایران زمین ، از جمله سازمان‌های پر مخاطبی است که در ابتدا فعالیت خود، مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی بسیاری را تبیین و هر روزه درحال گسترش آن می‌باشد؛ این بانک علاوه بر ایفای مسئولیت‌های تعریف شد،؛ مشارکت در حل مسائل مختلف جامعه در چارچوب رعایت اصل مسئولیت اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است. لذا تعریف و اجرای برنامه‌ها در حوزه‌های: آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان، سلامت فردی، توسعه فضاهای فرهنگی و هم چنین حفظ محیط زیست را به عنوان اولویت سازمانی خود برگزیده است.

این تعداد از مسئولیت‌های اجتماعی انتخاب‌شده که نمونه‌ای از مسئولیت‌های اجتماعی مختلف و متفاوت در سازمان‌ها است، نشانگر یک اصل و تأکید بر یک امر مهم دارد و آن اینکه بانک ایران زمین در تلاش است تا علاوه بر فعالیت در بنگاه‌های اقتصادی در مسیر تعهدات اجتماعی نیز فعال باشد و با استفاده از بخش عظیمی از سود فعالیت بنگاه‌های اقتصادی خود،  مجددا در راه زندگی با آرامش و آسایش مردم قدم بردارد.

برچسب ها: بانک ایران زمین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار