در سال های اخیر توجه به مسئولیت های اجتماعی در بانک ایران زمین به طرز چشمگیری افزایش یافته و این بانک کمک به بنگاه های اقتصادی که با مشکل تامین مالی مواجه هستند، را در دستور کار خود قرار داده است.
کد خبر: ۷۷۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲ 21 August 2019

بانک ایران زمین

به گزارش «تابناک تهران»؛ در سال های اخیر توجه به مسئولیت های اجتماعی در بانک ایران زمین به طرز چشمگیری افزایش یافته و این بانک کمک به بنگاه های اقتصادی که با مشکل تامین مالی مواجه هستند، را در دستور کار خود قرار داده است.

نقش پررنگ بانک ها در رشد اقتصادی در سطح داخلی و بین المللی، مسئولیت اجتماعی بانک ها را در مقایسه با سایر بنگاه های اقتصادی پررنگ تر می کند.
زمانی که یک شرکت یا بنگاه اقتصادی درصدد افزودن یک خط تولید جدید یا به روز رسانی تجهیزات مستعمل و قدیمی خود است، تامین مالی ارزان ضرورت می یابد و البته این تامین مالی باید در کوتاه مدت انجام شود تا بتواند با توجه به تورم موجود در جامعه اقتصادی باشد.
در دنیا ارائه گزارش سالانه مسئولیت اجتماعی برای بانک ها به الزام تبدیل شده حال آنکه در کشور ما موسسات مالی به صورت خودجوش در این وادی قدم برمی دارند و توسعه این فرهنگ در نظام بانکداری ما با تاسی به حمایت ها و اقدامات بانک ایران زمین لازم می نماید.
آنچه در این میان لازم است مورد تاکید قرار گیرد این است که حرکت یک بانک خصوصا یک بانک خصوصی به ایفای مسئولیت اجتماعی منجر به اعتماد سرمایه گذاران به آن بانک شده و آحاد جامعه از غنی تا فقیر با اطمینان بیشتری نقدینگی خود را در موسساتی که چنین سیاست های مسئولیت پذیرانه و اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده اند ، به امانت می گذارند.
به عنوان مثال، بانک ایران زمین از خط تولید انواع ورق های API محیط ترش مورد مصرف در صنایع نفت و گاز را تامین مالی کرده که این پروژه روز چهارشنبه بیست و سوم مرداد 98 با حضور تورج دهقانی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت(متن)، ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین و مدیریت شعب استانهای خوزستان و لرستان بانک ایران زمین در شرکت فولاد اکسین خوزستان به بهره برداری رسید.
امید است در آینده نه چندان دور شاهد آن باشیم که بانک ها با عزم راسخ تری در این مسیر گام بردارند و اقدامات اینچنینی مورد حمایت و الگوی سایر بانک های خصوصی کشور قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار