رییس کل سازمان نظام پزشکی بد بودن سبک زندگی را یکی از مشکلات حوزه سلامت برشمرد و بر ضرورت اصلاح آن تأکید کرد و گفت:‌ افزایش سطح سواد سلامت شهروندان به‌ویژه در پایتخت بسیار حیاتی است.
کد خبر: ۷۷۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ 19 August 2019

 به گزارش تابناک تهران؛ محمدرضا ظفرقندی روز دوشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری تهران و سازمان نظام پزشکی کشور افزود: افزایش سطح سواد سلامت مردم می‌تواند در مکان‌های شهری از جمله مترو، اتوبوس و... ترویج داده شود که یکی از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی تروما (ضربه) را یکی از مسائل شهر تهران که بیشترین آمار مربوط به عمر از دست رفته را به خود اختصاص داده ذکر و خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان ما در پایتخت به دلیل تصادفات با موتورسیکلت جان خود را از دست می‌دهند که باید در این زمینه با برنامه‌ریزی و حمایت کمک کرد این مساله با اصلاح روش حل شود. 

اختیارات اندک شهرداری‌ها

محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این آیین گفت: در کلانشهر تهران که مشکل اصلی آن آلودگی هوا و ترافیک است توسعه استفاده از حمل و نقل عمومی می‌تواند یکی از راه‌حل‌های اساسی باشد اما مساله مهم در این زمینه نحوه رسیدن به حمل و نقل عمومی است. 

وی ادامه داد: در بسیاری از شهرها در مرکز شهر فاصله رسیدن تا ایستگاه حمل و نقل عمومی حدود یک کیلومتر در نظر می‌گیرند تا مردم مجبور شوند با استفاده از دوچرخه یا پیاده به حمل و نقل عمومی برسند. 

رییس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در تهران نیز باید به این مساله توجه کرد تا مردم خود را پیاده یا با استفاده از دوچرخه به حمل و نقل عمومی برسانند که این مساله برای سلامت آنان نیز مفید است. 

هاشمی با بیان اینکه موضوع شهر زیست‌پذیر با شادمانی لازم یکی از وظایف جدی است که برعهده شهرداری ها گذاشته شده اظهارداشت: در قانون شهرداری‌ها ۲۳ مورد مشخص شده که موظف به انجام آن هستند اما تنها یک سوم اختیارات آنها به شهرداری‌ها داده شده است. 

وی امضای این تفاهم‌نامه را گامی رو به جلو در انجام خوب مسئولیت‌ها در حوزه سلامت شهروندان با همکاری یکدیگر ذکر کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار