درهای ۲ ایستگاه مترو میدان های بسیج و محمدیه در خط ۷ در آستانه عید سعید غدیر از صبح امروز ( دوشنبه) به روی شهروندان گشوده شد و مورد استفاده قرار گرفت.
کد خبر: ۷۷۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 19 August 2019

به گزارش تابناک تهران؛ مدیرعامل شرکت قطار شهری تهران و حومه اعلام کرد:‌ ارائه خدمات حمل و نقلی از امروز در این ۲ ایستگاه آغاز شد اما مراسم رسمی افتتاح آنها چهارم شهریورماه برگزار می‌شود.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تمام موارد ایمنی برای افتتاح و بهره‌برداری از بخش شرقی خط ۷ به‌ طول هشت و نیم کیلومتر مهیا شده است، افزود: ساخت و تامین بخش ساختمانی و تجهیزاتی مورد نیاز برای بهره‌برداری این دو ایستگاه نیز به پایان رسیده است.

امام تاکید کرد: چهار رام قطار جدید که در داخل کشور مونتاژ شده است نیز به‌ همراه این ۲ ایستگاه به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: ایستگاه میدان محمدیه واقع در منطقه ۱۲ تهران ایستگاهی تقاطعی است که ایستگاه خط ۱ آن سال ۱۳۸۰ افتتاح شده و ایستگاه خط ۷ آن نیز از امروز (دوشنبه) وارد مدار بهره‌برداری شد.

به گفته امام ایستگاه بسیج واقع در منطقه ۱۴ تهران نیز دارای دو ورودی است که در تقاطع بزرگراه شهید محلاتی و بسیج واقع شده است و با راه‌اندازی آن شهروندان ضمن استفاده از شبکه مترو، به ایستگاه‌های اتوبوس BRT  پایانه خاوران دسترسی خواهند داشت.

خط ۷ دارای بیشترین ایستگاه تقاطعی با شبکه مترو تهران است.

بنابر اعلام مسئولان مترو طراحی و اجرای سامانه تهویه خط ۷ مطابق با استانداردهای لازم انجام شده به‌طوری که نسل جدید سامانه ایرواشر برای اولین بار در هواسازهای ایستگاه مترو میدان محمدیه نصب و راه‌اندازی شده است که این سامانه نسبت به‌ نوع سنتی آن بیش از ۷۰ درصد، مصرف آب و هزینه‌های بهره‌برداری را کاهش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار