رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک خبر داد:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک از مهار آتش در مراتع زیستی منطقه حفاظت‌شده چهل پا اندیمشک خبر داد.
کد خبر: ۷۷۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶ 17 August 2019

عیدی گماری با اشاره به وقوع حریق در مراتع زیستی منطقه حفاظت‌شده چهل پا اندیمشک اظهار کرد: به محض اطلاع از آتش‌سوزی، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست با پشتیبانی نیروهای اداره منابع طبیعی، به ارتفاعات منطقه حفاظت شده چهل پا اعزام شدند و شبانه جهت مهار آتش اقدام کردند.

وی افزود: در پی این آتش‌سوزی، چندین هکتار از مراتع عموما مشجر درجه یک منطقه حفاظت‌شده چهل پا اندیمشک طعمه حریق شد.

گماری ادامه داد: علیرغم حضور بموقع و پشتیبانی بهنگام فرماندار شهرستان و تشکیل جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران در فرمانداری، با وجود اینکه آتش پس از چند ساعت مهار شده بود، به دلیل صعب العبور بودن، وجود دره‌های ژرف، قرارگیری منطقه در ارتفاعات حدود 650 متری از سطح دریا، سرعت و شدت باد غالب، پوشش انبوه مرتعی ناشی از بارش‌های سال گذشته و امسال و برخی عوامل دیگر در گرمای ظهر روز جمعه، طی دقایقی دامنه شراره‌های آتشین از چند بخش و یال کوه‌ها مجددا شعله‌ور شد و گسترش یافت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک بیان کرد: ساعت 2:00 روز شنبه، نیروهای دولتی و گروه‌های مردم‌نهاد سرانجام موفق به اطفای حریق کامل آتش و جلوگیری از سرایت آتش به مراتع با پوشش درختی انبوه مجاور شدند.

وی گفت: علت آتش‌سوزی، میزان خسارت وارده به زیستگاه حیات وحش، ارزش تولید خالص مراتع سوخته شده و سایر موارد در دست بررسی است.

گماری در خصوص خصوصیات این منطقه، تصریح کرد: منطقه حفاظت‌شده چهل پا، واقع در رشته کوه تنگوان شهرستان اندیمشک، به مساحت 16500 هکتار، در ارتفاع 650 متری از سطح دریا و در فاصله 15 کیلومتری شمال شرقی اندیمشک واقع شده است. این منطقه از زیستگاه‌های منحصر به فرد بزکوهی ایران به شمار می‌رود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار