رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: در فصل بهار ۱۳۹۸، شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری این استان به عدد ۱۵۸.۱ درصد رسید که نسبت به فصل زمستان سال قبل، ۳.۱ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۷۷۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ 17 August 2019

به گزارش تابناک تهران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت الله ترکی با اعلام این خبر افزود: مقدار تورم فصلی بخش مسکن برای کل کشور ۱۴۲ درصد بود.

وی یادآورشد: در این فصل بیشترین نرخ تورم فصلی بخش مسکن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۱۴.۷ درصد  افزایش و کمترین آن مربوط به استان لرستان با ۰.۶ درصد رشد است.

ترکی اظهارداشت: درصد تغییرات شاخص قیمت اجاره بها در فصل بهار ۱۳۹۸ نسبت به فصل مشابه سال قبل یعنی فصل بهار ۱۳۹۷ (تورم نقطه به نقطه(در استان تهران، ۳۶.۱ درصد است که بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه در فصل بهار امسال کشور بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: در این فصل مقدار تورم نقطه به نقطه کشور ۲۵.۶ درصد اعلام شده، ضمن آنکه کمترین مقدار این شاخص برای استان آذربایجان غربی با ۱۰.۱ درصد بدست آمده است.

وی خاطرنشان کرد: به عبارتی خانوارهای استان تهران به طور متوسط ۱۰.۵ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای استان آذربایجان غربی ۱۵.۵  درصد کمتر از میانگین کل کشور در بخش اجاره بها هزینه کرده اند.

ترکی ادامه داد: با توجه به اعداد مربوط به تورم نقطه به نقطه، تنها سه استان تهران، چهار محال و بختیاری و لرستان بالاتر از میانگین کل کشور بوده اند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: نرخ تورم چهار فصل منتهی به فصل بهار ۱۳۹۸ نسبت به دوره مشابه سال قبل در بخش اجاره بها، برابر ۲۲.۶ درصد است.

وی اضافه کرد: این نرخ در استان تهران با ۳۳ درصد بیشترین عدد و در استان آذربایجان غربی با ۸.۷ درصد کمترین عدد را نشان می دهد.

ترکی تاکید کرد: یکی از بخش های مهم در برآورد شاخص قیمت مصرف کننده، بخش مسکن است که شامل اجاره بهای واحدهای مسکونی و خدمات نگهداری و تعمیر آن می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار