رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: نیازمند ایجاد دو هزار مرکز بهزیستی مددرسانی برای دسترسی آسان مددجویان در زمینه های مختلف هستیم.
کد خبر: ۷۷۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ 14 August 2019

به گزارش تابناک تهران، وحید قبادی دانا عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید مراکزی ایجاد شود تا در آن خدمات بهزیستی به صورت الکترونیکی به جامعه هدف ایجاد شود.

وی افزود: باید برنامه ریزی شود تا در این مراکز سامانه فرزندخواندگی، صدور مجوز های مهدهای کودک، تفکیک پرونده های مددکاری و سایر موارد ارائه شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ارائه این خدمات نیاز به زمان دارد تا مددجویان به راحتی و در اسرع وقت نیازهایشان را مرتفع سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیاست انتقادی نسبت به دولت انصاف نیست گفت: برخی از رسانه ها به خاطر سیاست هایی که دارند به دنبال نقد دولت هستند این در حالی است که خیلی از مسئولان زحمت می کشند و به دنبال خدمت رسانی به جامعه هدف هستند.

قبادی دانا تاکید کرد: ٢٢ هزار پرسنل در بدنه بهزیستی با حداقل حقوق و بدترین شرایط فیزیکی در حال خدمات رسانی هستند.

وی گفت: به دنبال کارهای نمایشی نیستیم و به صورت عملیاتی فعالیت می کنیم.

 قبادی دانا همچنین با تاکید  بر تعامل بیشتر با رسانه ها گفت: به دنبال اجرای نمایش تبلیغاتی نیستیم بلکه باید با همفکری یکدیگر فاصله ها را بشکنیم تا از این طریق آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: نباید دعواهای سیاسی و سوتفاهم ها را به رسانه ها کشاند چرا که مردم خسته شده اند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران زبان گویای معلولان باشند گفت: از طرف معتادان بهبود یافته، زنان سرپرست خانوار و معلولان قلم بزنید و مشکلاتشان را بیان کنید که زبان گویایی ندارند و برای جذب کمک خیران نقش ایفا کنید.

  قبادی دانا از فعالیت ٤٤ هزار مرکز زیر نظر بهزیستی خبر داد و گفت: حدود٢٢ هزار قرارداد ساماندهی و شفاف سازی شده است.

وی گفت: همچنین ١٧٨ هزار سرپرست خانوار در کشور مستمری دریافت می کردند که این آمار بر اساس تعداد خانوار افزایش یافت.

  رییس سازمان بهزیستی کشور از راه اندازی سامانه دیده بان خبر داد و گفت: این سامانه از مهرماه راه اندازی می شود تا از این طریق افراد مشکلات را نسبت به مراکز بهزیستی بیان کنند تا توسط کارشناسان رسیدگی شود.

وی با اشاره به تسهیل ضمانت های بانکی مددجویان گفت: با تعدادی از بانک ها رایزنی شده است تا شاهد تسریع در پرداخت ها باشیم.

قبادی دانا تاکید کرد: درصدد دریافت مجوزها برای صندوق تسهیلات برای معلولان هستیم.

 رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین با اشاره به اینکه ٩٠ درصد کودکان کار اتباع هستند گفت: این کودکان مورد سواستفاده قرار گرفته و به کشورمان قاچاق می شوند.

وی گفت: برخی از شبکه های مافیایی می خواهند که این کودکان کار فعال باشند اما در این زمینه آسیب شناسی هایی صورت گرفته و از تجربه های موفق استفاده شده است ضمن اینکه انتقادهایی بر آن نیز وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار