کد خبر: ۷۷۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱ 13 August 2019

به گزارش تابناک تهران مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با بیان اینکه بانکداری دیجیتال یک آرزو نیست بلکه یک ضرورت است و باید به سرعت اجرایی شود، گفت: استارت آپ ها و فین تک ها نیازمند بستری بسترسازی هستند و بانک ایران زمین ایران را ایران زمین بوم را طراحی کرده است.
سید محمد حسین استاد در گفت و گو با خبرنگار نبض بورس اظهار کرد: بانک ایران زمین از سال ۱۳۹۵ با توجه به سرعت تکنولوژی که همه دنیا را در بر گرفته استراتژی خود را به نام پرواز ۱۴۰۰ آغاز کرد تا بتواند به عنوان یک بانک دیجیتال در عرصه بانکداری کشور حضور داشته و خدمت کند.
وی با بیان این که بانکداری دیجیتال به معنای بانکداری الکترونیک نیست، ادامه داد: همانطور که در سال‌های گذشته شاهد بودیم ارائه خدمات در تمامی بنگاه‌های خدماتی به سمت و سویی رفته که علاوه برکاهش هزینه ها، سهولت انجام امور را در بر داشته باشد.
استاد با تاکید بر اینکه تلاش ما این است که در بانکداری دیجیتال هزینه ها را کاهش دهیم، ادامه داد: استارت آپ ها و فین تک ها شغل های سنتی را از بین نمی برند بلکه مراکز ارائه دهنده این خدمات را در اپلیکیشن های خود تجمیع می کنند و به موزات گسترش این استارت آپها و فین تک ها بانکداری دیجیتال نیز باید به سرعت اجرا شود.
استاد با بیان اینکه به همین منظور سال گذشته بانک ایران زمین از ایران زمین بوم در نمایشگاه بانکداری الکترونیک رونمایی کرد که 200 نوع خدمات به این استارت آپ ها و اپلیکیشن ها را ارائه می دهد.
وی تصریح کرد: گسترش تلفن های هوشمند و اتفاقاتی که در فضای مجازی در حال رقم خوردن است مثل تاکسی های اینترنتی و استارتاپ های که با ارائه خدمات زندگی ما را راحت‌تر کردند، گویای این حقیقت است که هم جامعه پذیرای این موضوع است و همه بنگاه ها و سازمان های اقتصادی باید به این سمت حرکت کنند.
استاد با اشاره به اینکه در گذشته های نه چندان دور بانک های کشوربا معرفی محصولات خود به مشتریان ارائه خدمت می کردند یعنی بانک اعلام می‌کرد که ما یک محصول بانکی تعریف کردیم و آن را تبلیغ و اطلاع رسانی می کرد و مردم نیز با این خدمات آشنا واز آن استفاده می کردند، افزود: ولی در بانکداری دیجیتال تجربه مشتری در هر حوزه‌ای مثل تسهیلات، ارائه خدمات در سوپرمارکت مالی، استارتاپ ها و فین تیک ها تبدیل به بستر مناسبی می شود.
وی اظهار کرد:بانک ایران زمین در دو سال گذشته زیر ساخت بانکداری دیجیتال را آماده کرده که پیش‌بینی می‌شد که آغاز عملیات اجرایی پایان سال ۱۴۰۰ باشد ولی به احتمال زیاد تا پایان امسال و اوایل سال آینده ارائه خدمات بر محور بانکداری دیجیتال در این بانک شتاب بیشتری می گیرد که ضمن ساده‌سازی کاهش هزینه ها و ارائه محصولات بر تجربه مشتری را در بر می گیرد.
استاد با اشاره به شفاف سازی های در خصوص واگذاری املاک واینکه علاقه ای به بنگاه داری نداریم و تمام تلاش خود را کرده ایم که املاک مازاد خود را واگذار کنیم گفت: عوامل خارجی در عوامل موفقیت در واگذاری‌های بی‌تأثیر نبوده ولی اهداف تعیین شده حداقلی بانک بر آورده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار