دو برادر دوقلو که با تشکیل باند سرقت اقدام به مونتاژ موتورسیکلت و خرد کردن خودروهای سواری در شرق تهران می‌کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۷۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ 13 August 2019

به گزارش تابناک تهران؛ سرهنگ جهانشاه تیموری رئیس کلانتری نبرد در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: صبح روز گذشته، ماموران کلانتری نبرد، با کشف یک خودروی سرقتی و بهره‌گیری از دوربین‌های مدار بسته و منابع اطلاعاتی موفق به شناسایی سارقان این خودرو در همان محدوده شدند.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌ها برای دستگیری سارقان با مقام قضایی انجام شده و ماموران پلیس عصر دیروز در عملیاتی به محل سکونت سارقان رفته و آنها را دستگیر کردند، گفت: هنگام دستگیری سارقان، ماموران اقدام به بازرسی از محل کرده و با ده‌ها قطعات خودروی پراید و موتورسیکلت روبرو شدند و در این مورد نیز از متهمان بازجویی انجام شد.

تیموری با بیان اینکه مالک خودروی مسروقه مکشوفه شناسایی و به کلانتری دعوت شد، گفت: سارقان در رویارویی با مالباختگان،  لب به اعتراف گشوده و به سرقت خودرو و موتورسیکلت اعتراض کردند.

رئیس کلانتری نبرد همچنین گفت: این دو سارق که ۲۷ سال سن دارند، دوقلوهای یکسان و مشابه هستند، آنها ابتدا سعی داشتند با سوء استفاده از شباهتشان، ماموران را گمراه کنند اما با توجه به اسناد و ادله موجود مشخص شد که هر دو نفر در سرقت مشارکت  داشتند.

وی در مورد شیوه و شگرد این سارقان گفت: این افراد که یک همدست دیگر آنان نیز شناسایی شده‌اند، اعتراف کردند با تشکیل باندی سه نفره از مدتی قبل اقدام به سرقت خودروی سواری پراید در نقاط مختلف شهر می‌کردند، به طوری که تاکنون به حدود ۱۵ فقره سرقت پراید اعتراف کرده‌اند. این افراد پس از سرقت پراید آن را به نزدیکی مخفیگاهشان برده و اقدام به تکه تکه کردن اجزا و قطعات آن می کردند به طوری که به جز اسکلت کابین، تمامی قطعات خودرو را جدا کرده و از طریق آگهی در سایت‌های اینترنتی فروش کالاهای دست دوم و همچنین چند مالخر در محدوده میدان شوش، قطعات را به فروش می‌رساندند.

رئیس کلانتری نبرد اضافه کرد: این متهمان همچنین اعلام کردند که اگر داخل خودرو لوازمی گرانبها یا تزیینی می‌دیدند آن را برای خود نگه می‌داشتند که چندین مورد از مخفیگاه سارقان کشف و ضبط شده است.

تیموری با اشاره به سرقت موتورسیکلت از سوی این افراد خاطرنشان کرد: شیوه سرقت موتورسیکلت از سوی اعضای این باند متفاوت بود. آنها ابتدا اقدام به شناسایی افرادی که موتورسیکلت‌شان سرقت شده می‌کردند و سپس در ازای دریافت مبلغی کم سند و مدارک مربوط به موتورسیکلت را از وی می‌گرفتند. این افراد در ادامه اقدام به سرقت موتورسیکلتی مشابه همان موتورسیکلت مسروقه کرده و با تراشیدن شماره‌های ثبت شده و درج شماره های جدید روی بدنه و موتور موتورسیکلت، آن را به عنوان جایگزین موتورسیکلت مسروقه به مالباختگان می‌فروختند.

تیموری افزود: برادران دوقلو تاکنون به حدود ۶ فقره سرقت موتورسیکلت به همین شیوه اعتراف کردند.

وی درباره سوابق این سارقان نیز به ایسنا گفت: هر دو متهم سابقه دستگیری داشته اما یکی از برادرها ادعا کرد که از مدت‌ها قبل دور خلاف را خط کشیده و در یک مغازه موتورسازی مشغول به کار شده بود اما با تحریک برادرش برای کسب درآمد بیشتر دوباره به این کار روی آورده و چون با ساختار موتورسیکلت و خودرو آشنایی داشته در اوراق کردن خودروها و سند نمره کردن موتورسیکلت‌ها مشارکت داشته است.

تیموری در مور د اینکه آیا این افراد اقدام به جعل پلاک موتورسیکلت نیز کرده بودند، گفت:‌این موضوع از سوی ماموران در حال بررسی است و شواهدی در دست بررسی است که نشان می‌دهد احتمالا این افراد پلاک موتورسیکلت‌ها را نیز جعل کرده‌اند که با توجه به افزایش قیمت موتورسیکلت این اقدام برایشان دارای درآمد قابل توجهی بوده است.

رئیس کلانتری نبرد افزود: تحقیقات تکمیلی در مورد این متهمان ادامه دارد و این افراد همراه با پرونده تشکیل شده به دادسرا اعزام شده‌اند.

تیموری با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی از متهمان دستگیر شده در حال انجام است و همدست سومشان نیز بزودی دستگیر خواهد شد، به شهروندان هشدار داد که به هیچ عنوان سند و مدارک موتورسیکلت خود را در اختیار دیگران قرار نداده و برای خرید و فروش و نقل و انتقال موتور حتما به مراکز تعویض پلاک پلیس راهور مراجعه کرده و از خرید و فروش موتورسیکلت‌های قولنامه‌ای و وکالتی خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار