فرماندار شهرستان دماوند یکی از موضوعات مهم در حمایت از تولیدکنندگان را تنفس در بازپرداخت بدهی‌های بانکی دانست و گفت: حمایت کارگروه رفع موانع تولید استان به فعالان اقتصادی در بازپرداخت بدهی ها، جان تازه ای به تولیدکنندگان می دهد که این مهم نیازمند حمایت است.
کد خبر: ۷۷۱۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸ 13 August 2019

به گزارش تابناک تهران، مجید صفری روز یکشنبه در بازدید اعضای کارگاه رفع موانع تولید شهرستان دماوند از دو واحد تولید دام و طیور در بخش رودهن، اظهار داشت: در راستای اجرای تحقق شعار سال و رفع موانع تولید، شانزدهمین بازدید کارگروه رونق تولید از یک واحد تولید دام نیمه فعال و یک مرغداری غیرفعال در منطقه رودهن انجام و از نزدیک مسائل و مشکلات آنان مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: یکی از این بازدید ها مربوط به یک واحد تولیدی دام بود که این گاوداری هم اکنون ۶۰۰ راس دام دارد که از این تعداد یکصد راس آن صنعتی شیری و ۵۰۰ راس گاو مولد است؛ همچنین این واحد تولیدی ۳۶ هزار قطعه پروانه گوشتی، روزانه ۶ تن شیرخام و ماهانه ۵۰ تن گوشت تولید می کند که با رفع مشکلات امکان افزایش پروانه نیز وجود دارد.

فرماندار دماوند عمده مشکلات آنان را نداشتن سند مالکیت جهت دریافت تسهیلات بانکی، نداشتن آب شرب کافی، بخشودگی جرائم بانکی و ... دانست و گفت: مقرر شد جهت رفع مشکل سند این واحد تولیدی، جهاد کشاورزی و مسکن و شهرسازی همکاری لازم را داشته باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین مشکل آب آن نیز با کمک امور منابع آب حل شود و مشکلات بانکی آنان همچون تسهیلات و بخشودگی جرائم نیز با نشستی با حضور رئیس بانک کشاورزی مرتفع شود.

هم اکنون این گاوداری زمینه اشتغال ۱۶ خانوار را به صورت مستقیم و ۳۰ خانوار را به صورت غیرمستقیم فراهم کرده است.

 

صفری در ادامه از یک واحد مرغداری غیرفعال بازدید و در این خصوص گفت: این واحد تولیدی در مساحتی بالغ بر سه هکتار می باشد که ظرفیت تولید روزانه بیش از ۴ تن تخم مرغ  و۱۲۰ هزار قطعه مرغ را داراست که هم اکنون به دلیل نبود بودجه کافی غیر فعال است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در صورت فعال شدن دوباره این واحد تولیدی، زمینه اشتغال ۱۲ تا ۲۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می شود، گفت: این مرغداری با مشکل تقسیط تسهیلات بانکی و عدم بخشودگی جرائم مواجه است که نیازمند حمایت مسئولان استانی و کشوری هستیم.

وی با بیان اینکه هدف مهم کارگروه رفع موانع تولید شهرستان، فعال سازی واحد های تولیدی نیمه فعال و غیرفعال است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۶ مورد بازدید از واحد های تولیدی، صنعتی، کارگاه های ریختگی و ... صورت گرفت و توانستیم بسیاری از این واحد های غیرفعال و نیمه فعال همچون یک سردخانه، واحد تولید پرورش ماهی قزل آلا را فعال کنیم.

صفری تصریح کرد: کارگروه رونق تولید شهرستان امروز به مرحله ای رسیده که به جای حضور تولید کنندگان در ادارات و سازمانها برای حل مشکلات خود، مسئولان دستگاه ها به محل تولید حاضر می شوند تا شاهد چرخش چرخ رونق تولید منطقه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار