مدیرکل استاندارد تهران گفت: مواد اولیه آزمایشگاهی استاندارد باید با دلار خریداری شود ولی با نوسان قیمت دلار و ثابت ماندن اعتبارات نمی توانیم تجهیزات را خریداری کنیم و این امر مشکلاتی را در آزمون ایجاد کرده است.
کد خبر: ۷۷۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ 10 August 2019

به گزارش تابناک تهران، محمود رضا طاهری روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای اینکه آزمون های 330 آزمایشگاه همکار استاندارد را به عنوان آزمایشگاه های مرجع بسنجیم نیاز به تجهیز مواد اولیه داریم.

وی ادامه داد: اگر اعتبارهای لازم تخصیص پیدا نکند نمی توانیم کنترل های لازم را انجام دهیم.

به گفته وی، این اداره کل دارای پنج آزمایشگاه مرجع است.

طاهری با اشاره به این که زیرساخت اداره کل استاندارد قابل قبول نیست گفت: این اداره از لحاظ اعتبارات و جذب نیروها در محدودیت قرار گرفته است به گونه ای که یکی از ساختمان های آن، استیجاره ای و غیر قابل قبول است که اگر امسال اعتبارات تخصیص یابد از ساختمان این اداره بهره برداری می شود.

مدیرکل استاندارد استان تهران با بیان اینکه تنها یک کارشناس در این استان به تجهیزات بازی نظارت می کند گفت: این درحالی است که در استان های دیگر با وجود کمی تجهیزهای بازی تعداد کارشناسان بیشتر است.

طاهری گفت: با افزایش حیطه کاری و وظایف ۵۰ درصد چارت سازمانی این اداره کل خالی است و حق جذب نیرو وجود ندارد ضمن اینکه هفت میلیارد تومان در سال اعتبار این اداره کل است که این رقم صرف پرداخت حقوق کارمندان و هزینه های جاری است.

صدور گواهی حلال

وی با اشاره به تبصره 2 ماده 7 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد گفت: تنها ترین مرجع صدور گواهی حلال این سازمان است.

مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: در دنیا به صنعت حلال توجه ویژه ای می شود و مورد اعتماد مردم جهان است از این رو این گواهی کمک خوبی به جهانی سازی کالاهای ایرانی می کند حتی کسانی که دین اسلا م را خوب نمی شناسند این گواهی را قبول و آن را خریداری می کنند.

وی به صدور گواهی برای کالاهای نانو اشاره کرد و گفت: صنعت نانو و تولید کالاهای آن در حال افزایش است در این زمینه کنترل های مربوطه انجام و گواهی نامه ها صادر می شود.

کالاهای سلامت محور

وی با اشاره به کالاهای سلامت محور گفت: در گذشته به محصولات و صنعت غذا سلامت محور گفته می شد ولی امروزه تعاریف آن در دنیا عوض شده و سایر کالاها از جمله اسباب بازی و عینک نیز سلامت محور است.

مدیرکل استاندارد استان تهران بیان داشت: امروزه موضوع آلایندگی هوا نیز سلامت محور شده است به گونه ای که اگر آلایندگی موتورخونه های اماکن عمومی و مسکونی رصد نشود سلامت جامعه به مخاطره می افتد.

نظارت بر تجهیزهای بازی محله ها

طاهری از نظارت بر کلیه تجهیزات بازی خبر داد و گفت: شهرهای بازی دارای پیمانکار بوده و تجهیزها گواهی های بهره برداری را دریافت کرده اند تنها تجهیزاتی که در پارک محله ها نصب است پیمانکار ندارد و مردم از آنها استفاده درست نمی کنند که دچار آسیب می شوند.

وی گفت: در این راستا با سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران تفاهم نامه امضا کرده ایم تا نسبت به وضعیت تجهیزهای نصب شده در پارک ها نظارت جدی صورت گیرد.

مدیرکل استاندارد استان تهران بیان داشت: سال گذشته ضمن بازرسی از سه هزار تجهیز بازی، بر ۲۴ خط تله کابین و تجهیزات بازی مهدهای کودک نظارت شد.

تکذیب خبر پلمب آسانسور سازمان استاندارد

وی همچنین خبر منتشر شده در خصوص اینکه آسانسور سازمان استاندارد گواهی ندارد گفت: این موضوع برای دو و نیم سال پیش بود زمانی که قانون نظارت بر آسانسورها به تصویب رسید اولین آسانسوری که از آن بازرسی صورت گرفت برای خود این سازمان بود که به علت وجود مشکلاتی آن پلمب شد تا با استانداردها تطبیق پیدا کند.

مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: بعد از این شروع به بازرسی از سایر آسانسور دستگاه ها و دانشگاه های دولتی کرده ایم و در سال گذشته از آسانسورهای بیمارستان های تهران بازرسی به عمل آمد.

وی افزود:‌ سالانه بیش از ۱۵ هزار گواهی آسانسور صادر می شود که این آمار در سال گذشته به ۱۷ هزار مورد رسید از این رو نظارت سالیانه بر آسانسورها امری ضروری است.

طاهری با بیان اینکه متاسفانه تعمیر و نگهداری به موقع از آسانسورها در منازل مسکونی و  ادارات انجام نمی شود گفت:‌ ورود به منازل و مجتمع ها بدون دستور قضایی امکان پذیر نیست ولی در این زمینه به دنبال سازو کارهای قانونی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه ساختمانی که در حال احداث است اگر نتواند گواهی استاندارد آسانسور دریافت کند، مجوز بهره برداری صادر نمی شود.

مدیرکل استاندارد استان تهران همچنین برگزاری هر گونه همایش با عنوان استاندارد و کیفیت را ممنوع اعلام کرد و گفت: در صورتی این گونه همایش ها برگزار می شود که مجوز از سازمان استاندارد دریافت کند در غیر این صورت برخورد قانونی می شود.

طاهری با بیان اینکه در این استان محدودیت های مالی و نیروی انسانی وجود دارد اما کارهایی که در این استان انجام می شود نمونه است گفت: این استان برای اولین بار در کشور پایلوت شد و  ۳۵ گواهی برای محصولات دانش بنیان صادر کرد و از امسال این گواهی نامه در ۱۲ استان دیگر آغاز می شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار