مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از پیش بینی تولید ۷۲ هزارتن شیر در دامداری‌های این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۶۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹ 06 August 2019

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از پیش بینی تولید ۷۲ هزارتن شیر در دامداری‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، سید حسین اسلامی با اشاره به پرداخت ۴ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید دام سبک و سنگین به ۳۱ بهره بردار شهرستان آمل (پارسال) گفت: این شهرستان با دارابودن ۳۵۰ هزار واحد دامی، ۲۷۰ هزار رأس جمعیت دام سبک و ۸۱ هزار رأس دام سنگین، ۱۲ درصد شیر استان را تولید و تأمین می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه ۱۲ ایستگاه جمع آوری شیر دامی با ظرفیت اسمی ۸۵ تن در روز، اقدام به خرید و جمع آوری شیر در این شهرستان می‌کنند افزود: ماهانه ۱۵۰ تن سبوس یارانه‌ای میان دامداران شهرستان آمل توزیع می‌شود.
سید حسین اسلامی، به کشت سبزی ارگانیک در ۱۵۰ هکتار از زمین‌های مرتفع نمارستاق شهرستان آمل (هزار و ۸۰۰ متری) اشاره کرد و گفت: سالانه هزار و ۸۰۰ تن سبزی در این زمین‌ها تولید و روانه بازار تهران شده و برای ۴۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه کشاورزان این شهرستان سالانه اقدام به کشت انواع محصولات پاییزه می‌کنند و امسال ۳ هزارهکتار از زمین‌های کشاورزی زیرکشت سبزیجات برگی و ریشه‌ای رفته است پیش بینی کرد: امسال ۵۰ هزارتن انواع سبزیجات برگی و ریشه‌ای در شهرستان آمل تولید شود.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار