یک مسئول منابع طبیعی استان تهران:
رئیس اداره مدیریت عملکرد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: برخی با برقراری ارتباط و نفوذ در ادارات استان تهران در پی سودجویی از منابع طبیعی هستند.
کد خبر: ۷۶۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 06 August 2019

به گزارش تابناک تهران، مجتبی زنگنه پیش از ظهر سه شنبه در جمع تعدادی از خبرنگاران حاضر در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران بیان داشت و گفت: مأموریت های اداره مدیریت عملکرد حول سه محور اصلی شامل بازرسی، پاسخگوئی به شکایات و ارزیابی فعالیت ها و عملکرد بخش های مختلف با هدف ترسیم اقدامات این اداره و تأثیرات آن در پیشگیری و کاهش تخلفات و افزایش سطح رضایتمندی مراجعان از حیث حقوق شهروندی تعریف شده است که در بین این مأموریت ها بازرسی و نظارت بسیار مهم و تأثیرگذار می باشد.

وی ادامه داد: نهادهای نظارتی و بازرسی ها تضمین کننده سلامت دستگاه های اداری و دولتی می باشند و با عملکرد خوب و به جای خود می توانند با بررسی مشکلات و موانع نقش پر رنگی در پیشگیری از بروز تخلفات داشته باشند.

رئیس اداره مدیریت عملکرد منابع طبیعی استان تهران افزود: از لحاظ شرعی و قانونی اراضی ملی و منابع طبیعی جزو انفال و سرمایه های ملی محسوب می شوند و تمامی عرصه های جنگلی، مرتعی و ملی تحت مدیریت سازمان جنگل ها و ادارات کل منابع طبیعی می باشند.

زنگنه با اشاره به جایگاه ویژه منابع طبیعی در توسعه اقتصادی و اجتماعی خاطر نشان کرد: استفاده مطلوب از این منابع می تواند ضامن ماندگاری و توسعه پایدار باشد و بی توجهی به آن از بین رفتن این منابع را به دنبال خواهد داشت.

وی بهره برداری از منابع طبیعی به شیوه های غیرقانونی با هدف سودجوئی را یکی از تهدیدات جدی برای منابع طبیعی دانست و در همین ارتباط تأکید کرد: افراد سودجو برای دستیابی به اهداف خود، از روش های مختلفی استفاده می کنند و یکی از این روش ها برقراری ارتباط و نفوذ در سیستم اداری است که در این خصوص نقش بارزسی در جلوگیری از تخلفات و به تبع آن کاهش فساد اداری بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

این مقام مسئول به بیان مأموریت های پیش روی این اداره در رابطه با اقدامات پیشگیرانه پرداخت و در همین ارتباط یادآور شد: یکی از اقدامات مهم و راهبردی اداره مدیریت عملکرد نظارت و بازرسی به هنگام از واحدهای تابعه و بخش های مختلف در راستای پیشگیری از انحرافات احتمالی می باشد.

وی با اشاره به اینکه پاسخگوئی و رسیدگی به شکایات به عنوان یکی از وظایف ذاتی اداره مدیریت عملکرد به شمار می آید تصریح کرد: اداره مدیریت عملکرد منابع طبیعی استان تهران آماده دریافت هرگونه شکایات و اعلامات درون سازمانی و برون سازمانی به صورت حضوری، کتبی و یا از طریق شماره تلفن ۴۲۳۶۸۶۲۷ می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار