استاندار تهران مطرح کرد؛
استاندار تهران با بیان اینکه دولت سیاست های کوچک پذیری و برون سپاری را در استان تهران به خوبی انجام داده است گفت: ۸۰درصد اشتغال استان تهران در خدمت بخش خصوصی است.
کد خبر: ۷۶۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳ 06 August 2019

به گزارش تابناک تهران، انوشیروان محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص رفع بیکاری و رونق تولید و اشتغال  در استان تهران اظهار داشت: ۳ سالی است که تحرک خوبی در بحث اشتغال و توانمند سازی اشتغال و رونق تولید اقدامات موثری صورت گرفته است و به طور کلان و دید گسترده در ۲۰ استان کشور کاهش نرخ بیکاری را داشته ایم.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال فقط تزریق پول نیست گفت: این گونه نیست که ما همیشه فکر می کردیم که با تخصیص پول می توانیم اشتغال ایجاد کنیم، بلکه عوامل دیگری در این خصوص دخیل است.

محسنی بندپی با بیان اینکه فضای کسب  و کار ما هنوز آماده نیست و کارآفرینان ما هنوز در بروکراسی های اداری گرفتار هستند افزود: تمام تلاش ما در این است که موانع راه کارآفرینان را از میان برداریم لذا در سال رونق تولید و طی بررسی های صورت گرفته چند اقدام مهم باید صورت بگیرد .

استاندار تهران با تاکید بر اینکه باید دور پیچیدن نسخه کلی برای همه کشور را خط بکشیم تا بتوانیم به یک اشتغال فراگیر برسیم بیان داشت: این گونه نیست که بگوییم طرح ارتقا کشاورزی و یا صنایع دستی داریم و آن را به کل کشور تعمیم دهیم چرا که وضعیت شهرها از لحاظ پتانسیل هایی که دارند با یکدیگر متفاوت است و به طور مثال نمی توانیم نسخه ارتقا کشاورزی را در شهری از کشور که با مشکل بی آبی دست و پنجه نرم می کند را بدهیم و منتظر ایجاد اشتغال و رونق تولید نیز باشیم و در این راستا است که اگر سند توسعه شهرستان تدوین شده باشد به خوبی به این مهم دست پیدا می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان تهران تقریبا ۱۳ میلیون ۶۳۶ هزار جمعیت داریم گفت: از آن تعداد جمعیت ۸۵ درصد افراد در سن کار قرار دارند و ۳۹ و ۸ دهم درصد، جمعیت فعال و ۸۰ و ۸ دهم درصد اشتغال در بخش خصوصی و ۱۹ و ۲ دهم درصد در بخش دولتی مشغول می باشند و همانطور که برنامه ریزی شده بود دولت سیاست های کوچک پذیری و برون سپاری را در استان تهران به خوبی انجام داده است.

محسنی بندپی اظهار داشت: ما در ۳ ماهه نخست سال ۹۸ نرخ بیکاری را به  ۱۰ و ۱ دهم درصد در استان تهران رسانده ایم که با توجه به بحران کنونی عدد قابل قبولی محسوب می شود.

استاندار تهران گفت: اگر حمایت از تولید داخل صورت بگیرد و بانک ها پای کار بیایند بسیاری از مشکلات اشتغال حل خواهند شد چرا که دولت مبلغ ۱و نیم میلیارد دلار را برای اشتغال روستاها تخصیص داده است و این عدد رقم قابل توجهی است اما برخی بانک ها سهم دولت را پرداخت نکرده اند و واسطه گری این پرداخت ها به خوبی انجام نشده است و اولتیماتوم داده ایم که اگر تا ۱۵ شهریور تعهداتشان را انجام ندهند به عنوان کسانی که به حقوق عامه مردم و دولت ورود کرده اند از آنها شکایت خواهیم کرد چرا که در سال۹۷ تعداد ۱۳۲ هزار تعهد اشتغال داشته ایم و باید بانک ها به تعهدات عمل کنند تا امر اشتغال زایی به خوبی صورت بگیرد.

وی عنوان داشت: با پیگیری های مداوم مدیران شهرک های صنعتی استان تهران شبانه روز در حال کار هستند و به محض ایجاد مشکل به کارگروه وارد می شود و مشکلات در جلسات به بحث و بررسی گذاشته می شوند و از ۴۳ هزار میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی کشور که برای اولین بار است انجام شده ۲۳ هزار میلیارد تومان نقدینگی اختصاص پیدا کرده است که در فضای کسب و کار اقدام موثری صورت بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار