رییس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری با بیان اینکه تمامی مدارس محله دولت آباد به صورت ۲ شیفته اداره می شوند، گفت: کمبود فضای آموزشی بزرگترین مشکل مدارس این منطقه است.
کد خبر: ۷۶۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ 05 August 2019

به گزارش تابناک تهران؛ بهروز نصیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تراکم جمعیتی محله دولت آباد به واسطه مهاجر پذیری و وجود اتباع عراق و افغانستان در حدود ۴۰ نفر است که با استانداردهای کشور بسیار تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه محله دولت آباد دارای ۲۰ مدرسه در مقاطع ابتدای، اول و دوم متوسطه است، عنوان کرد: فضا و امکانات آموزشی این منطقه به هیچ عنوان با جمعیت دانش آموزی آن همخوانی ندارد.

نصیری یادآور شد: تمام مدارس این ناحیه به غیر از مدارس استعداد درخشان، نمونه دولتی، شاهد و هنرستان ها که منع قانونی دارند به صورت ۲ شیفته اداره می شوند.

وی با بیان اینکه در محدوده دولت آباد و قیامدشت بیشترین کمبود فضای آموزشی را داریم، تصریح کرد: قطعا کلاس های آموزشی با تراکم جمعیتی بالای ۳۵ نفر به خصوص در شیفت بعد از ظهر کیفیت آموزش را پایین می آورد.

رییس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری در ادامه به دلایل کمبود فضای آموزشی استاندارد و ایمن در این ناحیه پرداخت و افزود: تراکم بالای جمعیت دانش آموزی و همچنین کمبود زمین برای ساخت مدارس جدید از بزرگترین مشکلات آموزش و پرورش بخصوص در محلاتی مانند دولت است.

نصیری اضافه کرد: تراکم جمیعت دانش آموزی در این مناطق به حدی است که نمی توان مدرسه ای را برای تخریب و نوسازی از سیستم آموزشی خارج کرد و همین امر موجب فرسودگی و کاهش فضای آموزشی در نواحی تحت پوشش اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری شده است.

وی در ادامه به فصل ثبت نام مدارس اشاره کرد و گفت: مدارس دولتی مجاز به گرفتن شهریه نیستند ولی بر اساس بخش نامه مجاز به دریافت هزینه کتاب درسی، بیمه، روپوش مدارس و هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان هستند.

نصیری اضافه کرد: مدارس خاص مانند نمونه دولتی، استعداد درخشان، هئیت امنائی و شاهد بر اساس تعرفه و دستور العمل، شهریه ثبت نام دریافت می کنند.

شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است.

ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان ری شامل سه حوزه مرکزی با مناطقی همچون دولت آباد، فداییان اسلام، صفائیه، چشمه علی، سیمان تهران، حوزه قیام دشت و حوزه خاور شهر از جمله روستاهای عباس آباد، محمود آباد، اسلام آباد و جاده نظامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار