معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: با اعمال تحریم های ترامپ، کشور ما به یک خودباوری در حوزه تولید رسیدو خوشبختانه در چهار ماهه اول، نرخ بیکاری ۵.۲ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۷۶۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 05 August 2019

به گزارش تابناک تهران؛ محمد امامی امین در حاشیه بازدید از کارخانه های شهریار در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال گذشته طی بازدیدی که با استاندار وقت از کارخانه ایران یاسا داشتیم برآورد ما این بود که سال آینده سال خوبی در پیشرو کارخانه ایران یاسا خواهد بود و امروز خوشحالیم که اخبار مبنی بر رشد چمشگیر در حوزه توسعه و افزایش در آمد این مجموعه را می شنویم.

وی افزود: توسعه صنایع استان تهران حتی با وجود تحریم ها به گونه ای بوده که نرخ بیکاری ۱۲ و نیم درصدی سال گذشته، امسال به حدود ۱۰ درصد کاهش یافته و اگر به همین منوال پیش رویم در نیمه دوم امسال نرخ بیکاری استان تهران تک رقمی خواهد بود و با اعمال تحریم های عالیجناب ترامپ، کشور ما به یک خودباوری در حوزه تولید رسیدو خوشبختانه در چهار ماهه اول با اتکا به ظرفیت تولید و صنعت ،نرخ بیکاری ۵/۲ درصد کاهش یافت.

امامی امین قانون هوای پاک را مانع بزرگی در جهت توسعه مراکز صنعتی برشمرد ودراین باره گفت: ماده ۱۱ قانون هوای پاک تاکید بر فاصله شعاع ۱۲۰ کیلومتری صنایع از پایتخت است و این قانون در شرایط فعلی نیاز به اصلاح است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران ادامه داد: امروز اکثر گرفتاری مدیران مراکز صنعتی که به ما مراجعه می کنند پیرو ماده ۱۱ است که این بند از قانون اجازه توسعه ظرفیت را به آنها نمی دهد و با توجه به اینکه امروز ماشین آلات و تجهیزات مراکز تولیدی و صنعتی قابل قیاس با گذشته نیست و از آلایندگی کمی برخوردار هستند اصلاح این ماده می تواند سهم به سزایی را در توسعه و افزایش تولید و کاهش نرخ بیکاری داشته باشد.

وی تصریح کرد: رویکرد ما در استانداری نسبت به صنعت و تولید این است که ابتدا خود را به عنوان کارگری می دانیم که وظیفه رفع موانع و مشکلات در زمینه اداری تولید کنندگان را بر عهده داریم و خدمت برای این حوزه افتخار بزرگی است که نصیب ما شده است.

مشکل آب و برق مانع اصلی توسعه و بهره برداری از شهرک های صنعتی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در بخش دیگری از گفتگوی خود اظهار داشت: نبود زیر ساخت های اولیه به خصوص مشکل آب و برق شهرک های صنعتی مانع بزرگ برای توسعه و بهره برداری از شهرک های صنعتی شده است .

وی دراین باره افزود: هم اکنون با برنامه های تنظیم شده درصدد هستیم که مشکلات زیرساختی شهرک های صنعتی را تا حد ممکن کاهش دهیم و بحث مدیریتی نیز بخش دیگری از موانع پیش روی شهرک های صنعتی است که نتوانسته زیر ساخت و سرمایه های لازم برای توسعه و تامین این بخش را داشته باشد.

امامی امین از احداث یک نیروگاه در استان تهران جهت تامین برق شهرک های صنعتی خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده یک نیروگاه هزار مگاوایتی در استان تهران راه اندازی خواهیم کرد که با هماهنگی های انجام شده مقرر گردیده تا پایان سال جاری ۳۰۰ مگاوایت آن به چرخه شبکه توزیع برق اضافه شود.

وی اصلاح مدل مصرفی آّب در شهرک های صنعتی را نیز یکی دیگر از موضوعات برشمرد افزود: در زمینه آب شهرک های صنعتی نیز با مشکل مواجه هستیم و باید مدل مصرف بهینه را جایگزین مصرف آب گذشته کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران به یکی از اتفاقات خوب که می تواند نقش ارزنده ای در کاهش مشکلات شهرک های صنعتی داشته باشد نیز اشاره کرد و افزود: اصلاح قانون مالیات ارزش افزوده یک اتفاق خوب است که در مجلس پی گیری می کنیم و که سهم شهرک های صنعتی داخل آن لحاظ شود که خود این سهم رقم قابل توجهی است و می تواند منابع را برای حل زیر ساخت های شهرک های صنعتی مرتفع نماید.

مراجعه صنایع به دانشگاه ها برای توسعه کار اتفاق خوبی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: خوشبختانه امروز مراجعه صنایع به خصوص صنایع دانش بنیان به دانشگاه برای توسعه کار زیاد شده است واین موضوع یک اتفاق خوبی است که می تواند تحولی چشمگیر در هر دو حوزه به ارمغان داشته باشد.

امامی امین پیوند دانشگاه و صنعت رایکی از تاکیدات مقام معظم رهبری برشمرد ودراین باره اظهار داشت: تحکیم رابطه دانشگاه با صنعتی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که دراین راستا و با توجه به تحریم های ظالمانه ای که بر کشور ما اعمال شده انتظار می رود که در سال آینده این موضوع به صورت قابل چشمگیری مورد توجه هر دو حوزه خواهد بود و شاهد اقدامات اساسی و نتایج قابل قبولی دراین زمینه خواهیم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار