معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ از آمادگی محل عرضه دام بهداشتی و سالم به مناسبت عید قربان در خیابان شهید رجایی خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک در این مکان عرضه می شود.
کد خبر: ۷۶۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 03 August 2019

به گزارش تابناک تهران؛ افشین سارویی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جایگاه عرضه بهداشتی دام در مساحت پنج هزار مترمربع دایر است و شهروندان در نهم و دهم ذیحجه مصادف با روز عرفه و عید سعید قربان از خدمات رایگان این جایگاه بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: به منظور دسترسی شهروندان به دام های سالم و حفظ آراستگی سیمای عمومی شهر، همه ساله شهرداری، محلی را برای عرضه موقت دام های زنده آماده می کند که امسال نیز این محل در خیابان شهید رجایی (جنوب به شمال) بعد از پل شهید آوینی تعیین شده است.

سارویی با اشاره به اینکه عرضه دام تنها در این مرکز انجام می شود و افراد دیگری اجازه فروش در سطح منطقه را نخواهند داشت، افزود: در این مکان دامپزشک و تیم بهداشتی حضور دارند و دام های سالم و معاینه شده به شهروندان تحویل داده می شود.

وی ادامه داد: همچنین ذبح و مشاوره دامپزشکی از جمله خدمات رایگانی است که به شهروندان متقاضی ارائه می شود.

عید قربان به روز دهم ماه قمری ذی‌الحجه گفته می‌شود که از گرامی ‌ترین عیدهای مسلمانان است و به یاد حضرت ابراهیم و فرزندش اسماعیل، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته می‌شود.

مراسم قربانی و قربانی نمودن در این عید بر همه افرادی که براساس فقه اسلامی اعمال حج را به جا می‌آورند واجب و الزامی است و مسلمانان در سراسر جهان در عبادت حج، در این روز، گوسفند، گاو یا شتری را قربانی کرده و گوشت آن را بین همسایگان و مستمندان تقسیم می‌ کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار