در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای مهارتی استان تهران مطرح شد:
کد خبر: ۷۶۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ 03 August 2019

 
 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای مهارتی کارآموزان آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در پارک لاله، با فراگیری آموزش های مهارتی بسیاری از مشکلات جامعه مانند اشتغال جوانان و کارآفرینی آنان رفع خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، فریده اولادقباد در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای مهارتی هفته ملی مهارت ضمن تبریک این هفته به فعالان عرصه مهارت، اظهار داشت: با توجه به نیاز جوانان به اشتغال و تأکید بر توسعه تولیدات داخلی و توسعه فعالیت زنان در کارآفرینی، حمایت از کارآفرینان و توسعه مهارت آموزی رکن اساسی در ارتقای توان نیروی انسانی بوده و همچنین موثر در تولید ملی است.
اولاد قباد بیان داشت: آموزش‌های فنی و حرفه ای عنصری توانمند برای توسعه کارآفرینی بوده و در توانمندسازی افراد نقش اصلی را ایفا می‌کند لذا تقویت و گسترش آموزش‌های مهارتی می‌تواند در ایجاد اشتغال تأثیر مثبتی داشته باشد.
نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: آموزش های فنی و حرفه ای کوتاهترین و مناسب ترین مسیر برای رسیدن به اشتغال است.
این مقام مسئول در پایان از خدمات و تلاش های مجموعه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در ارائه آموزش های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال برای اقشار مختلف جامعه قدردانی کرد.

*رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

مهارت آموزی مهم ترین راه ایجاد اشتغال، امنیت شغلی و موتور توسعه جامعه است
 
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد آدینه در استان تهران مهارت آموزی را مهم ترین راه ایجاد اشتغال، امنیت شغلی و موتور توسعه جامعه برشمرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای تهران؛ عبدالرضا عزیزی با بیان اینکه مهارت آموزی موجب قابلیت وتوانمندی افراد می شود که براین اساس جایگاه سازمان آموزش فنی و حرفه ای از اهمیت بالایی برخورداراست، بیان داشت: امروز داشتن حرفه و مهارت می تواند باعث رشد جامعه شود ضمن آنکه مهارت آموزی موتور محرک رشد اقتصادی جامعه است.
وی تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش بیکاری درکشور فقدان مهارت های لازم در جامعه بیکاران است و اگر جویندگان کار مهارت داشته باشند به طور قطع مشکل بیکاری کاهش می یابد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس حمایت از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای را دغدغه این کمیسیون خواند و افزود: دولت به تنهایی نمی‌تواند از عهده مشکل بیکاری بر‌آید مگر به کمک بخش خصوصی که در این زمینه آموزشگاه‌های خصوصی می‌توانند نقش موثری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه دولت، بخش خصوصی را رقیب خود نمی داند، عنوان کرد: پیگیری اصل 44 برنامه جهت واگذاری به بخش خصوصی، تعیین تکلیف قانون کار جهت تأمین منافع کارفرما، کارگر و تأمین منویات دولت و نظارت بر شرکت‌های مربوط به سازمان‌های تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون اجتماعی به طور جدی پیگیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار