همایش عفاف و حجاب امروز ( چهارشنبه) با حضور تعدادی از کارشناسان و مروجان حجاب از شهرستان های استان تهران در مجموعه تاریخی باغ ظهیری شهرری برگزار شد.
کد خبر: ۷۶۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸ 31 July 2019

به گزارش تابناک تهران، امام جمعه شهرری در این همایش اظهار داشت: مقوله حجاب از نکات مهم و مورد توجه دین مبین اسلام به شمار می رود که تحقق آن در جامعه سبب سلامت و امنیت مردم می شود.

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی با بیان اینکه ترویج حجاب یکی از واجبات و الزامات دین مبین اسلام به شمار می رود، عنوان کرد: با توجه به ضربات فرهنگی که رژیم فاسد پهلوی و دشمنان نظام اسلامی ایران به این واجب شرعی وارد کرده اند باید کارهای توسعه ای زیادی توسط دستگاه های مختلف جهت بسط و گسترش آن در جامعه انجام شود.

وی ادامه داد: دستگاه های فرهنگی کشور باید سیاست های بلند مدت و همچنین برنامه های آموزشی تخصصی برای مروجان عفاف و حجاب در جامعه داشته باشند تا افراد هدف با کمال میل و رغبت انجام این فریضه واجب را در زندگی خود به کار گیرند.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه تمامی قوانین دین مبین اسلام برای زندگی مطلوب و کمال انسان از سوی خدا ارائه شده است، ابراز کرد: بدحجابی و بی حجابی اثرات مخرب و نامطلوبی بر روح و روان جامعه دارد که باعث ترویج بی بندباری و فساد می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه جامعه اسلامی ایران در زمینه حجاب وضعیت خوبی ندارد، افزود: تمامی دستگاه های فرهنگی کشور که به نوعی در این امر مهم دخیل هستند باید با برنامه ریزی و سیاستگذاری درست به دنبال اصلاح وضعیت موجود و ترویج حجاب در جامعه باشند.

امام جمعه شهرری یادآور شد: با توجه به فطرت پاک و دیانت درونی بانوان مسلمان، زبان خوش و برخورد مناسب نقش موثری در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب دارد و مروجان این واجب الهی باید در نظر داشته باشند که بسیاری از افراد به دلیل غفلت و جهالت از پوشش نامناسب و حجاب بد برخوردار هستند.

مسئول ستاد عفاف و حجاب شهرستان ری نیز در ادامه این برنامه به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: تاکنون پنج جلسه کلاس توجیهی برای آموزش علمی بانوان مروجان عفاف و حجاب برگزار شده تا این افراد با استفاده از روش های نوین ارتباطی به افراد بی حجاب تذکر دهند.

حسن عزیز وکیلی افزود: این آموزش ها برای گروه های ابتدایی، مهدهای کودک و دانشگاه ها برگزار شد چرا که آنها افسران ترویج فرهنگ عفاف و حجاب هستند.

وی یادآور شد: آموزش ها در راستای نحوه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و جلوگیری از برخوردهای فیزیکی انجام می شود.

عزیز وکیلی تصریح کرد: برخورد شاداب و دوستانه در امر عفاف و حجاب نتیجه اثرگذاری دارد زیرا برخوردهای خشن و قهری هرگز در این حوزه پاسخگو نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار