فرماندار شهرستان شمیرانات از شرایط برج‌سازی‌های شمال تهران انتقاد کرد و گفت: بلندمرتبه‌سازی و مجوزهای غیرقابل تصور، غیرقانونمند و بی‌مقیاسی که صادر شده تراکم جمعیت را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۷۶۷۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴ 31 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ سیاوش شهریور روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات شهری شمیرانات (منطقه یک تهران) با حضور هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در محل فرمانداری شمیرانات افزود: در این شرایط اگر حادثه‌ای رخ دهد امکان خدمت‌رسانی مناسب نخوهد بود.

وی اظهارداشت:‌ انتظار داریم صدور مجوزهای اینچنینی متوقف شود زیرا این مدیریت شهری صدای اعتراض مردم را درآورده است.

شهریور گفت:‌ منطقه یک تهران مرکز خلق ثروت شهر تهران است اما بیشتر درآمدمان در سایر مناطق شهر هزینه می‌شود و ما در سرانه های مختلف از شهرستان های محروم مرزی هم محروم‌تریم.

وی اذعان کرد:‌ وضعیت سرانه های بهداشتی ما قابل گفتن نیست، بیشتر مدارسمان فرسوده است و اگر سازه های خصوصی را نادیده بگیریم شرایطمان از سرپل ذهاب هم بدتر است.

شهریور تصریح کرد: گلابدره، درکه، فرحزاد و برخی از مناطق ما واقعاً وضعیت فرسوده‌ای دارند و نیازمند بازسازی هستند؛ این محله ها نسبت به محله های جنوبی و مرکزی شهر شرایط بهتری ندارند و انتظار تسریع در بهبود وضعیت داریم.

شهریور اظهارداشت: هر روز مرکز خرید مدرنی در این مناطق افتتاح می‌شود که نمی‌دانیم چه کسانی مشتری آنها هستند؛ این مراکز خرید علاوه بر اینکه بازار سنتی را تهدید می‌کنند منجر به ایجاد فاصله طبقاتی شده اند و عده‌ای نوکیسه و تازه به دوران رسیده این منطقه را پرتجملات کرده‌اند.

فرماندار شمیرانات همچنین با اشاره به مشکلات ترافیکی این منطقه گفت: نیازمند تمهیدات جدی در خصوص حمل و نقل عمومی هستیم چرا که این منطقه مهاجرپذیر و گردشگرپذیر و شرایط ترافیکی بویژه برای ساکنان به‌شدت آزاردهنده شده است؛ زیرگذری از میدان قدس تا تجریش نیز می‌تواند در حل این مشکل کارساز شود.

وی همچنین بر تسریع انتقال ساختمان اداره ارشاد شمیرانات از منطقه ۲۲ به حوزه شهرستان و تخصیص زمین برای احداث ورزشگاه در سوهانک تأکید کرد.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبارقصران با جمیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار