سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری با اشاره به وجود ۲۰۰ هزار نفر از اتباع در شهرستان ری گفت: تعیین این تعداد اتباع در سرانه مصرفی شهرستان ری نیازمند استقرار اداره کل اتباع در این شهرستان است.
کد خبر: ۷۶۷۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 30 July 2019

به گزارش تابناک تهران، احمد اسماعیلی‌راد امروز در نشست شورای اداری شهرستان ری با اشاره به سکونت بیش از 200 هزار نفر از اتباع کشورهای دیگر در شهررستان ری اظهار داشت: وجود این تعداد اتباع باید در سرانه مصرفی شهرستان ری لحاظ شود، لذا براساس این میزان از حضور اتباع در منطقه نیازمند اداره کل اتباع هستیم.

وی با بیان اینکه تأمین مایحتاج 200 هزار اتباع باید علاوه بر جمعیت شهرستان باشد تصریح کرد: رصد آمار کل اتباع و شناسنامه‌دار کردن آن‌ها جزو اولویت‌های ما در پیشگیری از مشکلات ضد امنیتی شهرستان ری می‌باشد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری در ادامه با اشاره به آلایندگی‌های شهرستان ری افزود: 50 درصد اعتبارات آلاینده‌ها مربوط به آب است که مصوب شد در کارخانه سیمان، پالایشگاه و سایر صنایع آلاینده طبق قانون 1 درصد از فروش واحد آلاینده برای رفع آلایندگی اختصاص پیدا کند.

اسماعیلی‌راد ادامه داد: 50 درصد آلایندگی آب مربوط به حوزه شهرستان ری است و باقی آلاینده‌ها باید از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌های اطراف مرکز آلاینده بررسی شود که بیشترین آن به شهرداری‌ها و دهیاری ‌هایی اختصاص پیدا کند که تحت تأثیر آلاینده‌ها قرار دارند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به طور کلی شوراها و دهیاران خدمات ارزنده‌ای داشته‌اند که این بودجه از محل ارزش افزوده با آلاینده بوده و از طریق دولت واریز شده و منصفانه این است که محل این اعتبارات نیز تعیین شود.

310 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به طرح‌های روستایی پرداخت شد

در ادامه حمیدرضا داداشی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه شهرستان ری با بیان اینکه یک هزار و 274 دادخواست از ابتدای سال در اداره کار تنظیم شده است اظهار داشت: شهرستان ری دارای سه کاریابی دارای مجوز است و از ابتدای سال جاری تاکنون 422 نفر از طریق سامانه کاریابی شهرستان مشغول به کار شده‌اند.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات به تولیدگران بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون زمینه اشتغال برای 924 نفر به صورت مستقیم و یک هزار و 711 نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شده که به واسطه تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان صورت گرفته است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه شهرستان ری تصریح کرد: در زمینه اشتغال خانگی 181 طرح اشتغال خانگی توسط اداره کار این شهرستان در سال گذشته به بانک‌های عامل معرفی شده است اما با وجود گذشت 5 ماه از آغاز سال بانک‌های عامل هیچ اعتباری را به صاحبان طرح‌های خانگی پرداخت نکرده‌اند.

داداشی با اشاره به پرداخت 310 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی برای 16 طرح روستایی در ری گفت: طرح‌های فراگیری با اعتباری بالغ بر 75 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده که در صورت اختصاص تسهیلات لازم 90 شغل مستقیم و 350 شغل غیرمستقیم به شهرستان افزوده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار