رییس گروه جذب و نگهداری اهداکنندگان خون استان تهران گفت: هفت هزار و ۶۲۰ نفر در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون در شهرری خون اهدا کردند.
کد خبر: ۷۶۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ 30 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ سید حسن بزرگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع هشت هزار و ۹۸۴ نفر از اهالی شهرری طی این مدت برای اهدای خون، پلاسما و پلاکت به پایگاه های مستقر مراجعه کردند که از هفت هزار و ۶۲۰ نفر خونگیری شد.

وی تصریح کرد: هفت هزار و ۳۱۳ نفر از اهدا کنندگان مرد و ۳۰۷ نفر زن بودند.

بزرگی اضافه کرد: سه هزار ۵۴۹ نفر از اهداکنندگان مستمر خون بودند که حداقل در سال ۲ بار خون اهدا می‌کنند و با سهم ۴۰ درصدی در رتبه اول قرار دارند.

وی افزود: همچنین یکهزار و ۶۴۷ نفر از این تعداد برای اولین بار به حلقه اهداکنندگان خون پیوستند و ۲ هزار و ۲۴۲ نفر نیز جزو افراد باسابقه در اهدای خون بودند.

بزرگی با اشاره به اینکه در فصل های گرم سال نیاز به مشارکت بیشتر شهروندان به اهدای خون است، گفت: حمایت‌های مسئولان ری و استفاده از ظرفیت‌های معنوی منطقه موجب رشد مشارکت‌های روزافزون مردم در این امر خداپسندانه شده است.

وی بیان کرد: مرکز جامع اهدای خون شهرری هر روز به جز روزهای جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۸:۳۰ شب برای خدمت رسانی به داوطلبان فعال است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیت حدود یک میلیون نفر در جنوب استان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار