سومین دوره‌‌ کوتاه‌مدت آموزشی و تخصصی دانشجویان خارجی رشته‌های علوم پزشکی در بیمارستان امام سجاد(ع) دانشگاه آزاد واحد تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۷۶۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ 30 July 2019

به گزارش تابناک تبریز، عزیز جوانپور در مراسم اختتامیه سومین دوره آموزشی تخصصی دانشجویان خارجی رشته‌های علوم پزشکی که در بیمارستان امام سجاد(ع) دانشگاه آزاد واحد تبریز برگزار شد اظهار داشت: در راستای اجرای مفاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد استان آذربایجان‌شرقی با دانشگاه کرکوک عراق، دوره‌های آموزشی تخصصی برای دانشجویان رشته‌های دندانپزشکی، پرستاری، مامایی دانشگاه کرکوک در محل بیمارستان امام سجاد(ع) و دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مدت زمان برگزاری هر یک از این دوره‌های آموزشی و تخصصی سه هفته است، افزود: سعی بر این است که حداقل هر ماه یک دوره آموزشی را برگزار شود که در مرحله اول توانسته‌ایم سه دوره را با موفقیت اجرا و دو دوره نیز در هفته‌های آتی برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: بعد از پایان این پنج دوره با حضور رئیس دانشگاه کرکوک ارزیابی دوره‌ها انجام و برای برگزاری مرحله دوم دوره‌های آموزشی و توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی تصمیم‌گیری می‌شود.

جوانپور ظرفیت هر دوره آموزشی را 30 نفر عنوان کرد و افزود: دوره‌های آموزشی تخصصی برای دانشجویان خارجی توسط استادان دانشگاه آزاد به زبان انگلیسی و فارسی با حضور مترجم به‌صورت نظری و عملی تدریس می‌شود و در پایان به شرکت‌کنندگان گواهی معتبر از طرف دانشگاه آزاد استان آذربایجان‌شرقی صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: طوری برنامه‌ریزی شده که دانشجویان دانشگاه کرکوک در مدت زمان حضور در تبریز علاوه بر حضور در دوره‌ها از امکان تاریخی و تفریحی استان آذربایجان‌شرقی نیز بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه آزاد استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: برگزاری سمینارهای مشترک علمی و پژوهشی، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان، حضور در مراکز تحقیقاتی دو دانشگاه و استفاده از یافته‌های این مراکز و غیره از دیگر موضوعات تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه کرکوک است.

جوانپور در پایان گفت: با توجه به اشتراکات مذهبی و فرهنگی دو کشور امیدوارم تبادلات علمی و پژوهشی زمینه توسعه و پیشرفت روزافزون دانشگاه آزاد تبریز و کرکوک را فراهم و موجب تحکیم روابط همه‌جانبه دو کشور شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار