رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: پیش از این مهاجرت به سمت شهر تهران بود اما به دلیل مشکلات اقتصادی، مهاجرت از پایتخت به سمت شهرستان های این استان تغییر جهت داده است در حالی که این مناطق با مشکلات و چالش های زیر ساختی مواجه هستند.
کد خبر: ۷۶۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ 29 July 2019

به گزارش تابناک تهران به نقل از پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت الله ترکی شامگاه یکشنبه در جلسه بررسی تدوین سند توسعه روستایی و لزوم تصویب و اجرای این سند در استان تهران افزود: متاسفانه افزایش جمعیت تهران نگران کننده است، پیش از این مهاجرت به سمت شهر تهران بود اما به دلیل مشکلات اقتصادی مهاجران از شهر تهران به سمت شهرستان های استان در حال نقل مکان هستند.

وی تاکید کرد: این مهاجرت در حالی است که مشکلات حریم شهرها و حتی روستاهای استان تهران از چالش های پیش رو محسوب می شود و هرگونه ساخت و ساز در حریم باید با مجوز رسمی شورای برنامه ریزی این استان باشد.

ترکی اظهارداشت: بر اساس قانون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی تعیین حریم روستاهای استان تهران است و باید این حریم را تعیین کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: اکنون دهیاری ها به دلیل نداشتن حریم شروع به ساخت و ساز کرده اند اما قانون می گوید که طی برنامه ششم توسعه باید ماهیت روستا باقی بماند و باید سالانه ۵۰ درصد روستاها دارای سند توسعه شوند و همین موجب شد تا سند توسعه روستایی را تدوین کنیم.

ساخت و ساز غیر مجاز در ۸۵ درصد روستاها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران نیز در پاسخ به نقدها و اقدامات انجام شده گفت: ما امروز شاهد ساخت و ساز غیرمجاز در ۸۵ درصد روستاهای استان تهران هستیم که طرح های هادی را با مشکل روبرو کرده است

غلامرضا صالحی با بیان اینکه مشکل ما نداشتن متولی واحد است، یادآور شد: همین ارزش افزوده را دهیاری ها برداشته و در حال توسعه روستاها هستند و جهادکشاورزی و دهیاری ها باید پاسخگو باشند و همکاری کنند.

وی تصریح کرد: در کجای قانون و برنامه چیزی به نام روستا شهردار داریم؟ ما در برنامه ها و طرح هادی روستاها را کوچک دیدیم و حالا متهم هستیم.

معاون سازمان مدیریت تهران در ادامه این جلسه گفت: شورای برنامه ریزی باید مرجعیتی را برای بنیاد مسکن بپذیرد چون بنیاد مسکن متولی تهیه طرح هادی و توسعه روستایی است.

شهرام عدالتی خاطرنشان کرد: در ضمن باید بر روی نقاط بحرانی روستاهای تهران را نیز کار کرد.

وی ادامه داد: امروز روستاهایی مثل احمد آباد مستوفی و خسروآباد به شهرها الحاق شدند چون قانون حریم روستا در تهران اجرا نشده است؛ اگر این قانون اجرا شود شهرداری حق ورود به حریم روستا را ندارد و حفظ حریم تحویل دهیار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار