معاون عمرانی استاندار تهران گفت: جمعیت ایران ۵۲ سال پیش در حدود ۱۴ میلیون نفر بود و ما امروز با قوانین آن دوره نمی توانیم کشور را مدیریت کنیم.
کد خبر: ۷۶۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ 28 July 2019

به گزارش تابناک تهران، محمد امامی امین روز یکشنبه در حاشیه جلسه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور یداله صادقی رییس اداره  صنعت، معدن و تجارت استان تهران، فرماندار و روسای ادارت شهرستان و جمعی از تولید کنندگان در محل فرمانداری پردیس برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قوانین وضع شده در دوران گذشته برای امروز کاربردی نیستند.

وی افزود: مصوبه شعاع ۱۲۰ کیلومتر قرار گیری صنایع ۵۲ سال پیش ابلاغ شده است، امروز صنایع ما هایتک هستند و سهم آلایندگی ندارند.

معاون اقتصادی استاندار تهران گفت: بخش عمده آلایندگی مربوط به تردد خودروها است و مختصر آلودگی کارخانه ها توسط کاتالیست‌ها حذف و یا کاهش داده می شود تا برای جمعیت ۱۵ میلیون نفری ساکن در تهران شغل ایجاد کنیم.

امامی امین عنوان کرد: به منظور کاهش رشد نرخ بیکاری به دنبال اصلاح ماده ۱۱ قانون هوای پاک و قانون شعاع ۱۲۰ کیلومتر برای شهرک‌های صنعتی استان تهران هستیم تا در وضعیت موجود ثابت بمانند و کارخانه ها با ظرفیت بیش از ۵۰ درصد ظرفیت موجود خود فعالیت کنند.

وی افزود: با راهکارهای در نظر گرفته شده، کاهش رشد نرخ بیکاری در استان تهران تا مرز ۴ درصد خواهد رسید.

معاون اقتصادی استاندار تهران با اشاره به مشکل قوانین در حوزه غذا و دارو اظهار داشت: متمم قانون غذا و دارو از سال ۴۲ تا امروز بازنگری نشده است، قوانین صنایع غذایی باید یک بار برای همیشه به روز رسانی شده و مشکلات موجود برطرف بشوند.

امامی امین عنوان کرد: دولت با رویکردی نوین تلاش می کند تا با کوتاه کردن زمان صدور مجوز، حذف موانع و استعلامات به تولید کنندگان کمک کند و در طی سه سال گذشته مجوزهای زیادی برای ساخت کارخانه در شهرک‌های صنعتی صادر کرده است.

امامی امین گفت: از اواخر مهر ماه با گذر از دوره اوج مصرف آب و برق، کارخانه های زیادی پس از دریافت زیر ساخت ها وارد مدار تولید خواهند شد و در این راستا شاهد رشد اشتغالزایی و تک رقمی شدن نرخ بیکاری در استان تهران خواهیم بود.

 وی در ادامه اظهار داشت: سران قوا بخشنامه ای مبنی بر این که دستگاه‌های نظارتی مدت دو سال به دستگاه‌های اجرایی تنفس بدهند صادر کردند.

معاون اقتصادی استاندار گفت:  شرایط فعلی تولید کنندگان ما عادی نیست و در این بخشنامه ها طی دو سال به مدیران مجوز می دهند که با انعطاف بیشتری تصمیمات مدیریتی بگیرند.

امامی امین افزود: این بخشنامه هنوز اجرایی نشده و طی روزهای آتی به دستگاه‌ها ابلاغ و اجرایی می شود.

شهرستان پردیس با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار