رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از نمونه برداری منابع آبهای سطحی به منظور آگاهی از کیفیت بهداشتی و زیست محیطی توسط کارشناسان این اداره طی چند مرحله خبر داد.
کد خبر: ۷۶۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸ 27 July 2019

به گزارش تابناک تهران زهره عبادتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آب های سطحی از اصلی ترین منابع تامین آب کشاورزی در جنوب تهران هستند که از این رو نتایج پایش منابع آب شهرستان ری علاوه بر شناسایی کانون و انواع آلایندگی در اختیار مسئولان شبکه بهداشت قرار نیز خواهد گرفت.

وی ادامه داد: کارشناسان شبکه بهداشت با آگاهی از نوع آلایندگی های موجود در آب های سطحی می توانند نظارت دقیق تری بر سلامت محصولات کشاورزی تولید شده در شهرستان ری داشته باشند.

وی  تصریح کرد: رودخانه های کن در بخش کهریزک، کرج و شور در بخش فشافویه و همچنین مسیل های فیروزآباد و سرخه حصار در بخش قلعه نو از اصلی ترین منابع تامین آب اراضی کشاورزی هستند که باید از لحاظ زیست محیطی و بهداشتی مورد پایش قرار گیرند.

عبادتی با بیان اینکه لازمه کنترل و کاهش هر چه بهتر آلودگی ها داشتن نظرات کارشناسی دقیق و علمی می باشد، تاکید کرد: از مزایای مهم پایش آب ها سطحی شناسایی کانون های آلاینده ای است که پساب یا فاضلاب خود را به منابع آب می ریزند.

وی یادآور شد: اداره محیط زیست شهرستان ری با صنایع و کارخانجاتی که پساب ها و فاضلاب های صنعتی خود را به صورت خام وارد چرخه محیط زیست و رودخانه های می کنند به شدت برخورد خواهد کرد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری در ادامه از آلودگی شدید مسیل های فیروزآباد و سرخه حصار خبر داد و افزود: آلودگی آب های این ۲ مسیل بسیار بالاتر از حد استاندارد است و به هیچ عنوان نباید در مزارع سبزی و صیفی استفاده شود.

عبادتی تاکید کرد: ایجاد تصفیه خانه در مسیر مسیل های فیروز آباد و سرخه حصار از مهمترین نیازهای شهرستان ری است که باید مسئولان وزارت نیرو و سایر دستگاه های مرتبط در دستور کار خورد قرار دهند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود ۷۷۰ هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان محل عبور رودخانه های کن، شور، کرج و مسیل های فیروزآباد و سرخه حصار است.

توسعه کلان شهر تهران و ایجاد واحدهای تولیدی متعدد در حاشیه رودخانه ها و آبراه باعث آلودگی شدید منابع آب و مشکلات زیست محیطی متعدد در جنوب پایتخت شده است که آلودگی اراضی کشاورزی و  حق آب کشاورزان شهرستان ری و ورامین از جمله این مشکلات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار