رئیس کمیته اطلاع رسانی پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها گفت: نتایج اولیه پنجمین دوره انتخابات شورایاری های شهر تهران اعلام شد.
کد خبر: ۷۶۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ 27 July 2019

به گزارش تابناک تهران غلامحسین محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نتایج اولیه انتخابات شورایاری های شهر تهران از ساعت ۵.۳۰ امروز بر روی سایت shorayari.tehran.ir بارگذاری شده و شهروندان می توانند با انتخاب منطقه و محله نتایج انتخابات را مشاهده کنند.

وی با اشاره به مشارکت ۵۰۹ هزار نفری شهروندان در این انتخابات یادآور شد: نسبت رای دهندگان به نامزدها در این دوره بیشتر بوده است.

محمدرضا جوادی یگانه رئیس هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها شب گذشته در نشست خبری اعلام کرد: ۶ تا ۹ مرداد به عنوان زمان شکایت تعیین شده است.  

وی با بیان اینکه ۹ نفر منتخب و ۴ نفر به عنوان علی‌البدل برای شورایاری های هر محله انتخاب می‌شوند گفت: در بعضی محلات که رقابت نزدیک است در صورت وجود آرای مساوی، طبق قانون فردی برنده می‌شود که مدرک بالاتری داشته باشد.
جوادی‌یگانه افزود: داوطلبان هنگام ثبت‌نام می‌بایست مدارکی را آماده می‌کردند که اکنون (در صورت پذیرفته شدن) باید اصل آن ارائه و احراز شود که اگر صحت آن تایید نشود، مستعفی اعلام خواهند شد.

پنجمین دوره انتخابات شورایاری های شهر تهران روز گذشته از ساعت ۸ تا ۲۰ در ۳۵۲ حوزه انتخابیه و بیش از ۱۶۰۰ شعبه اخذ رای با حدود هفت هزار صندوق اخذ رای برگزار شد.  

افزون بر ۱۲ هزار نفر در این انتخابات خود را در معرض انتخاب شهروندان تهران قرار دادند و از بین آنان سه هزار و ۵۰۰ شورایار انتخاب خواهند شد.

اسامی اعلام شده بر اساس نتایج اولیه شمارش آرا است و نتایج نهایی پس از تأیید صحت انتخابات توسط هیأت نظارت و بررسی گزارش‌ها و شکایت‌های احتمالی اعلام می گردد.

محلاتی که نتایج اولیه آنها اعلام نشده است، مشمول بند ۷-۲ دستورالعمل برگزاری انتخابات پنجمین دوره شورایاری های شهر تهران (تساوی آرا برخی داوطلبان) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار