مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: با هدف ایجاد حس مسئولیت نزد زنان پایتخت برای حفاظت از محیط زیست کارگاه‌های آموزشی مدیریت پسماند به عنوان یکی از برنامه‌های آموزشی و فراغتی طرح «امید» در مناطق ۸ و ۲۱ کلید خورد.
کد خبر: ۷۶۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ 24 July 2019

به گزارش تابناک تهران از روابط عمومی این اداره کل، زهرا بهروزآذر اظهارداشت: این کارگاه‌های آموزشی به منظور توانمندسازی و ایجاد حس مسئولیت اجتماعی زنان در حفظ محیط زیست با مشارکت سازمان مدیریت پسماند در سطح مناطق برگزار می‌شود.

وی گفت: رشد روزافزون جمعیت شهری و افزایش تولید زباله در زندگی شهری یکی از مخاطراتی است که محیط زیست را تهدید می‌کند و مدیریت درست زباله‌ها می‌تواند این تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

بهروزآذر افزود: این موضوع مشارکت جدی همگانی را در چگونگی حفظ محیط زیست می‌طلبد.

وی، مشارکت زنان را از راهکارهای مهم در ترویج و ارتقای فرهنگ تفکیک پسماند برشمرد و اظهارداشت: با توجه به اینکه زنان پرورش‌دهنده فرزندان آینده هستند می‌توانند بیشترین تأثیر را در انتقال توسعه پایدار و حفاظت از محیط‌زیست داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران خاطرنشان کرد: فرزندان راه درست استفاده از منابع، اصول تفکیک زباله و ارتباط صحیح با محیط زیست را از مادران خود می‌آموزند.

بهروزآذر افزود: مادران زمانی می‌توانند بهترین الگو و آموزشگر باشند که خود آموزش‌های لازم در مورد مسائل مربوطه را دیده باشند و موضوع مهم کاهش زباله و تفکیک در مبدأ نیز از جمله مسائل زیست‌محیطی است که زنان باید نسبت به آن آگاهی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به تولید روزانه هشت هزار تن زباله در تهران تصریح کرد: زنان خانه‌دار نقش بسیار پررنگی در مدیریت زباله‌ها در خانه دارند و می‌توانند بسیاری از زباله‌های تولیدی را در منزل تفکیک کنند که این مساله علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها در حفظ منابع محیط زیست بسیار سودمند خواهد بود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: طی هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان مدیریت پسماند امکان بازدید از مرکز پردازش و دفع پسماند آرادکوه ( در جنوب پایتخت) برای آموزش دیدگان وجود دارد.

به گزارش ایرنا طرح مدرسه تابستانه امید از برنامه‌های اداره کل امور بانوان شهرداری تهران است که در قالب این طرح دوره‌های آموزشی برای مصرف بهینه آب و برق، مدیریت پسماند، مقابله با بحران و ایمنی و چگونگی گردشگری در طبیعت برای بانوان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار