رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: حدود ۵٠٠ کیلومتر خط ریل در تهران و شهر های اقماری نیاز به تجهیز برای تردد بهتر دارد.
کد خبر: ۷۶۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ 24 July 2019

به گزارش تابناک تهران، محسن هاشمی رفسنجانی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح استودیو پلیس پایتخت گفت: از ۵۰۰ کیلومتر ریل موجود در تهران در حد بسیار پایینی استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: در شهر تهران نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر و در شهرهای اقماری نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر خط ریل وجود دارد که روزانه باید نزدیک به ۱۰ میلیون سفر داشته باشیم و این امکان واقعاً وجود دارد اگر این زیرساخت‌ها تجهیز شوند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه زیرساخت‌هایی که در شهر تهران داریم برای موضوع حمل و نقل عمومی کافی نیست اظهار داشت: مخصوصاً در شهرهای اقماری اطراف زیرساخت‌های خوبی ساخته شده اما متأسفانه آنها تجهیز نشده‌اند و همه ما باید به دنبال آن باشیم که زیرساخت‌های شهرهای اقماری تهران را فعال کنیم.

وی گفت: اگر طرح‌های زوج و فرد را کاهش یا افزایش دهیم اما زیرساخت حمل و نقل عمومی درستی نداشته باشیم باز هم بر مردم فشار خواهد آمد که این موضوع در شأن و شخصیت مردم نیست.

هاشمی با بیان اینکه امنیت مؤلفه بسیار مهمی است که مسائلی نظیر فرهنگ ترافیکی در ارتقای آن اهمیت زیادی دارد افزود: اگر با ناهنجاری‌های اجتماعی که منجر به آسیب‌های اجتماعی می‌شود درست برخورد شود باعث به وجود آمدن امنیت خواهد شد.

وی در پایان گفت: درباره ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی، بسیج، نیروی سپاه پاسداران و دیگر ارگان‌ها باید کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار