فرماندار فیروزکوه گفت: اقدامات رفاهی برای گردشگران وساکنان تنگه واشی درحال انجام است.
کد خبر: ۷۶۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ 22 July 2019

به گزارش تابناک تهران، مهدی یوسفی جمارانی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲ دسته اقدام در تنگه واشی صورت گرفته و در حال انجام است گفت: یک بخش اقداماتی که مربوط به رفاه حال گردشگران است و بخش دیگر مربوط به رفاه ساکنان روستای جلیزجند و مردم منطقه می‌باشد.

یوسفی جمارانی افزود: در هر ۲ حوزه اقدامات خوبی در یکسال گذشته انجام شده و بخشی هم شروع شده و در حال اجرا است.

وی یکی از نگرانی‌ها در مدیریت بحران، سیل خیز بودن تنگه دانست و بیان داشت: در سال جاری ۲۰ میلیارد ریال در بحث آبخیزداری آن منطقه اعتبار در نظر گرفته شده است که در حال انجام می‌باشد.

فرماندار فیروزکوه در خصوص کاهش ترافیک در این منطقه نیز اظهار داشت: برای این موضوع محور مواصلاتی راه روستای نام آور به منطقه تنگه واشی در نظر گرفته شده است و هم اکنون ایرادات آن در حال بر طرف شدن است و نصب دوربین مدار بسته‌ای در ورودی روستا برای تأمین امنیت، رفاه حال گردشگرها و تردد خودروها انجام شده است و بحث امنیتی آن هم مورد توجه قرار گرفته است.

یوسفی جمارانی بیان داشت: طرح بزرگ سرمایه گذاری در روستای جلیزجند در حال انجام است که یکی از آنها احداث پارکینگ مناسب برای رفاه حال گردشگران است چرا که با توجه به اینکه پارکینگ‌های موجود در دهانه تنگه اول پایین است و احتمال سیلاب شدن منطقه و ایجاد خسارت‌ها وجود داشت این موارد به قبل از روستا منتقل شد و احتمالاً تا پایان تابستان پارکینگ‌ها جانمایی شود.

وی گفت: کمپ گردشگردی در ورودی تنگه به بهره برداری رسیده و بخشی از نیازهای گردشگران را پاسخ می‌دهد و نصب دکل تلفن صورت گرفته و با تأمین برق تا ۲ هفته دیگر راه اندازی می‌شود و با پوشش تلفن همراه مشکلات ارتباطی گردشگران نیز رفع خواهد شد.

فرماندار فیروزکوه بیان داشت: تخصیص ماشین حمل پسماند و جمع آوری زباله‌ها نیز توسط دهیاری در ۳ نوبت در هفته انجام می‌شود در ایام تعطیل مجموعه‌ای دستگاه‌ها خدماتی مانند هلال احمر و اورژانس و نیروی انتظامی به همراه نیروهای دهیاری بصورت مستمر حضور دارند، در این ایام بصورت تمام وقت خدمات مورد نیاز گردشگری را انجام می‌دهند و موافقت با یک طرح دیگر سرمایه گذاری در بین دو تنگه که توسط یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی که با هدف افزایش و توسعه خدمات زیر ساختی در بین دو تنگه انجام خواهد شد و با انجام این طرح بزودی ظرفیت‌های خدماتی و رفاهی گردشگران از قبیل سرویس بهداشتی، محل عرضه محصولات و نمازخانه و استراحت افزایش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار