شهردار تهران گفت؛
شهردار تهران گفت: قول داده بودیم جلوی تخریب باغات را بگیریم امروز مصادیق این موضوع را دنبال می کنیم، در راستای همین هدف بزودی باغ وثوق الدوله در جنوب شرق پایتخت (منطقه ۱۴) نیز افتتاح می شود.
کد خبر: ۷۶۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 20 July 2019

به گزارش تابناک تهران، پیروز حناچی روز شنبه در آئین افتتاحیه پروژه‌های منطقه ۲ از جمله بهره برداری از بوستان پدر (عبقری) مرکز تخصصی بازیابی پسماند اظهارداشت: تلاش می کنیم پروژه هایی که افتتاح می شود از این دست باشند چرا که افزایش تعداد پروژه‌هایی که شکل محلی دارند در احساس تعلق به محلات مؤثر است.

وی با بیان رهبر معظم انقلاب سال ۹۳ دستگاه ها از دستگاه های مختلف برای اقدام در راستای جلوگیری از تخریب باغات دعوت کردند افزود: متأسفانه با تصویب برج باغ ها ۱۴۰ هکتار از باغات دایر و شناخته شده زیر بار رفت.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در مصوبه برج باغ ها قرار بود ۳۰ سطح اشغال و ۷۰ درصد باغ باقی بماند تصریح کرد: متأسفانه اینگونه نیز عمل نشد و ما به دلایل مختلف تلاش کردیم این روند اصلاح شود.

وی با تأکید بر اینکه این موضوع فقط محدود به تصمیمات شهرداری و شورای شهر نیست یادآور شد: همه دستگاه هایی که لکه های بزرگ سبز دارند باید این خصوص تلاش کنند و البته شهرداری به عنوان دستگاه محوری نقش خود را بازی کند.

حناچی با اشاره به اینکه همه پروژه‌های افتتاح شده در منطقه ۲ از جنس محیط زیستی بودند گفت: با بهره برداری از مرکز بازیافت، امکان بازیافت مواد مصرفی به جای حمل به آرادکوه با تفکیک از مبدا فراهم می شود؛ همچنین در بوستان ژوراسیک نیز کودکان با حشرات آشنا می شوند.

وی بهره گیری از روش‌های تشویقی برای ترغیب شهروندان به استفاده از نرم افزارهای تفکیک پسماند را مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: باید استراتژی ۳R (کاهش، استفاده مجدد و بازیافت) که در بسیاری از کشورها حاکم است و بر استفاده مجدد از اشیا زائد تأکید دارد دنبال شود.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات شورایاری ها و آغاز تبلیغات این انتخابات گفت: امیدواریم در این انتخابات با مشارکت مردم محلات زمینه حضور افراد موثر و کیفی فراهم شود.

به گزارش تابناک تهران، صبح امروز پروژه‌های منطقه ۲ شهر تهران از جمله بوستان پدر (عبقری)، پارک حشرات و خزندگان غول پیکر، راه اندازی فاز دوم ایستگاه های دوچرخه اشتراکی، مرکز تخصصی بازیابی پسماند خشک، دستگاه خود دریافت پسماند خشک، سیستم یکپارچه راهبردی و کنترل خدمات هوشمند در حوزه خدمات شهری و محیط زیست با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری پایتخت به بهره برداری رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار