جوان ۱۶ ساله که پس از سقوط از ارتفاعات کلکچال دچار ترومای سر و خونریزی شدید شده بود، ‌ توسط نیروهای هلال احمر نجات یافت.
کد خبر: ۷۶۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 20 July 2019

به گزارش تابناک تهران، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات صبح شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: روز گذشته (جمعه) بنا بر اعلام گزارش مردمی مبنی بر سقوط پسر نوجوان از تپه نورالشهدا ارتفاعات کلکچال یک تیم امداد و نجات از پایگاه کوهستانی همین منطقه به محل حادثه اعزام شد.

حسن فراهانی تصریح کرد: پس از رسیدن امدادگران به محل حادثه، وضعیت مصدوم بررسی و تثبیت پزشکی برای فرد حادثه دیده انجام شد.

وی اعلام کرد: پسر نوجوان در اثر سقوط از ارتفاع دچار ترومای سر و خونریزی شدید شده بود که پس از انجام اقدامات اولیه امدادی، به پایین کوه منتقل و جهت اعزام به مرکز درمانی به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

فراهانی با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می‌دهد تأکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.
شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، شمال و شرق منطقه دو و بخش اعظمی از منطقه سه تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است. این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان می‌باشد که به این دلیل در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار