عملیات احداث پست ۶۳ کیلوولت ورامین به منظور تأمین برق مورد نیاز و جلوگیری از افت ولتاژ در این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۷۶۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ 17 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ رئیس شرکت توزیع برق منطقه‌ای شهرستان ورامین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال ۱۳۸۷، اولین پست برق جمهوری اسلامی که برق را مستقیماً از ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت تبدیل نمود، در جاده موسوم به کانال ورامین با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی احداث گردید که از این پست، ۲ خروجی به ورامین و دو خروجی به پیشوا ارسال شد.
مسلم حاجی مزدرانی اظهار داشت: در مناطقی مانند شهرک خیرآباد و شهید مدرس ورامین، مشکلی در خصوص ضعف ولتاژ وجود ندارد ولی مرکز و بافت اصلی شهر ورامین به دلیل آنکه در انتهای شبکه قرار دارد، همواره با ضعف ولتاژ مواجه است.
وی گفت: پس از احداث پست تبدیل برق ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت، قرار بود که چهار خروجی برق به ورامین و جوادآباد کشیده شود تا مشکل ضعف ولتاژ در مناطق مختلف شهرستان برطرف شود ولی اجرای این پروژه بیش از ۱۰ سال مسکوت باقی ماند.
مزدرانی افزود: از دو سال پیش و با هدف کاهش میزان افت ولتاژ برق در مناطق مختلف شهرستان ورامین، عملیات اجرایی خط ۶۳ کیلوولت آغاز و زیر ساخت‌های اجرای طرح تا میدان ولی عصر (عج) ورامین با رفع معارضین شخصی فراهم گردید و با همکاری مستقیم فرمانداری ورامین و مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران (مستقر در شهرستان ورامین) زمینه اجرای فاز نخست تا خیابان دانشسرا فراهم شد.
وی تأکید کرد: با اجرای کامل این طرح، دیگر ضعف ولتاژ در داخل شهر ورامین وجود نخواهد داشت و با اجرای فاز دوم، مشکل برق بخش جوادآباد نیز به طور کامل برطرف می‌شود.
رئیس شرکت توزیع برق منطقه‌ای ورامین مدت زمان اجرای این طرح ۷ کیلومتری را ۳ ماه اعلام کرد.
وی با اشاره به عملکرد سه ماهه نخست شرکت توزیع برق منطقه‌ای ورامین گفت: جابجایی ۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط جهت تعریض محور ورامین- جوادآباد، تقویت ناوگان لجستیکی با خرید دو دستگاه خودروی بالابر، خرید نخستین اَبربالابر تخصصی جنوب شرق استان تهران با ارتفاع کاری بیش از هفده متر و جذب نخستین دستگاه دیزل سیار به منظور استفاده در مواقع بحران بخشی از اقدامات این شرکت در ورامین است.
وی از برپایی میز خدمت روستایی به منظور واگذاری انشعاب روستایی در اقساط ده ماهه، نصب بیش از ١٢ دستگاه ترانسفورماتور توزیع جهت مقابله با بحران تابستان، شناسایی بزرگترین مزرعه تولید ارز مجازی (بیت کوین) در استان تهران با ظرفیت یک هزار و ۱۳۴ دستگاه ماینر (استخراج کننده بیت کوین) و دریافت ١٥ میلیارد ریال در وجه خزانه دولت از سوءاستفاده کنندگان از برق، نصب یک دستگاه بوستر جهت رفع مشکل ضعف ولتاژ شهر جوادآباد به عنوان دیگر اقدامات شرکت توزیع برق منطقه‌ای ورامین یاد کرد.
مزدرانی افزود: جایگزینی چراغ‌های معابر با ۸۵۰ دستگاه چراغ‌های ال ای دی، اصلاح و بهینه سازی کامل شبکه توزیع برق روستای بوالعرض با مشارکت فرمانداری ورامین، تعویض یک هزار دستگاه کنتور عادی مشترکین سنگین با کنتورهای هوشمند نسل جدید، آغاز عملیات تعویض شبکه‌های سیمی فرسوده و جایگزینی آن با شبکه‌های کابل خودنگه دار به طول ۳۰ کیلومتر، کاهش ۳ درصدی تلفات فنی و غیر فنی برق نسبت به سال گذشته و صدور مجوز احداث ٤٢ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده با هماهنگی شرکت برق منطقه ای از دیگر اقدامات این شهرستان در ورامین است.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار