شهردار تهران در پیامی به هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر بر هنر سینما در نهادینه کردن آداب و اصول درست زندگی شهری و لزوم حمایت از جشنواره و فیلمسازان برای ترویج مبانی شهروندی تاکید کرده است.
کد خبر: ۷۶۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ 17 July 2019

به گزارش تابناک تهران از این جشنواره، پیروز حناچی در این پیام بیان کرده: به نام خدایی که ترسیم گر زیبایی هاست، خدایی که پرتوی از آفرینندگی و خلاقیت را به رسم التفات به مخلوقاتش بخشید. خدایی که به بشر زندگی جمعی را آموخت و بسترهای همزیستی مسالمت آمیز میان آنان را مهیا کرد و بشر در پی آن با پیشرفت‌های روزانه به امکانات نوین دست یافت و با گذشت اعصار مختلف به اجتماعی به نام «شهر» رسید؛ شهری که جمعیت زیادی را در خود جای داد و مانند یک دستگاه سترک و عظیم با اجزایی پیچیده فعالیت کرد. دستگاهی که علیرغم ماهیت فیزیکی و ساختمان‌های سر به فلک کشیده و راه‌ها و جاده‌ها و زیرساخت‌های فنی و … نیازمند روح به عنوان عنصر متعالی است که آن هم از طریق فرهنگ باید بر آن تزرق شود.

حناچی در ادامه این پیام افزوده است: فرهنگ همان عنصر مغفول در زندگی صنعتی امروزی است که بی توجهی به آن انسان را از انسانیت دور و توجه به آن اسباب رشد را مهیا می‌کند.

در ادامه پیام شهردار تهران به هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر آمده است: از جمله ابزارهای مهم فرهنگسازی، هنر - صنعت سینما است که می‌تواند دستاویزی برای ترویج مبانی مهم زندگی شهری باشد و حال که «جشنواره بین المللی فیلم شهر» با شعار «شهروند مسئول، شهر سالم» به ایستگاه هفتم رسیده، فرصت را مغتنم شمرده و به مؤلفان و مروجان این گونه سینما دستمریزاد گفته و اذعان می‌داریم که بیشک اگر توجه فیلمسازان و هنرمندان به مقوله ترویج مبانی شهروندی گرایش پیدا کند و تولیدات ایشان به آن بپردازد در نهادینه کردن آداب و اصول درست زندگی شهری در بین مردم با سرعت چشم گیری حرکت خواهیم کرد و ما را به عنوان خادمین شهر در رسیدن به اهداف خود مدد خواهد کرد.

حناچی در پایان این پیام ضمن قدردانی از شورای محترم سیاستگذاری و اجرایی جشنواره، دبیر محترم، هیأت‌های محترم انتخاب و داوری، سینماگران، فیلمسازان و هنرمندانی که آثارشان را برای شرکت در این دوره از جشنواره ارسال کرده اند، توفیق روزافزون ایشان را از خداوند منان خواستار شده است.

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر توسط مؤسسه تصویرشهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به دبیری هاشم میرزاخانی از ۲۶ تا ۳۱ تیر با شعار «شهروند مسئول، شهر سالم» در پنج بخش «مسابقه سینمای ایران»، «مسابقه سینمای بین الملل»، «مسابقه محله»، «مسابقه تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران» و «جنبی» با شعار «شهروند مسئول، شهر سالم» در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار