نقاشی‌های کودکان سیلزده شهرستان آق‌قلا در استان گلستان در پایتخت حراج شد تا عواید آن صرف خرید کتاب و دیگر ملزومات موردنیاز این کودکان شود.
کد خبر: ۷۶۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ 17 July 2019

به گزارش تابناک تهران، این آثار شامل ۱۰۰ نقاشی متعلق به کودکان آق‌قلایی است که چندروز بعد از سیل ترسیم شده و مراسم حراج آن سه‌شنبه شب در محل باغ کتاب تهران عرضه شد.

شهرستان آق قلا همزمان با دیگر شهرستان های استان های گلستان و مازندران روزهای نخست امسال درگیر سیلاب شدید بودند.

شب‌گذشته پنج نقاشی از این آثار حراج شد و مابقی نیز تا ۲۸ تیرماه در محل باغ کتاب واقع در بزرگراه شهید حقانی، جنب کتابخانه ملی در معرض دید علاقه مندانی قرار دارد که اگر تمایل داشتند می توانند با خرید آنها کمکی به کودکان سیلزده آق قلا کنند.

آسمان ابری و سفید، خورشید قرمز و زمین آبی، دستمایه تمامی نقاشی‌های کودکان آق‌قلا است؛ شهرستانی که مردم آن امسال با آب به استقبال نوروز رفتند و سفره هفت سینشان شد سیل اما از پا ننشستند و آستین ها را بالا زدند و دیگر ایرانیان هم به کمک شتافتند تا آن روزهای سخت بحران سیل فروکش کند.

در کنار امدادرسانی و حل مشکلات خانه ها و زیرساخت های آق قلا، مردم سیلزده درگیر مشکلات روانی و اجتماعی هم بودند و از جمله اقشاری که بیشتر از دیگران تحت تاثیر قرار می گیرند زنان و کودکان هستند.

از جمله سازمان‌های مردم‌نهادی که موضوعات روانی و اجتماعی کودکان سیلزده آق قلا را مورد توجه داد، گروهی موسوم به «بامداد» است که ۲۰ نفر شامل مشاور، روانشناس، مددکار اجتماعی، مربی کودک، قصه گو و نوازنده را راهی این منطقه کرد تا به سهم خودشان به یاری سیلزدگان این منطقه بشتابند.

حال سه ماه از این رویداد گذشته است و پس از آنکه این گروه سه روز در کنار سیلزدگان حضور یافتند و مانند عضوی از خانواده های سیلزدگان به کمک خانواده های حاضر در این محدوده شتافتند، نمایشگاهی را از نقاشی های کودکان سیلزده با همکاری شهرداری و باغ کتاب تهران ترتیب دادند تا در این رهگذر بتوانند با حمایت خیرین و شهروندان ساکن پایتخت برخی نیازهای آموزشی این کودکان را نیز تهیه کنند.

زینب سنچوری مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان «کلاله» از توابع شهرستان آق‌قلا در این مراسم گفت: در جریان سیل همه (برای کمک) آمدند و با موسیقی و شعر، حال و هوای بچه ها را در شرایط سیل تغییر دادند.

عبدی دوگونچی نوازنده ترکمن آق‌قلایی نیز با دوتار خود چند قطعه نواخت، مردی که خانه‌اش در سیل تخریب شد اما در کنار مردم بود و به کمک آنان شتافت.

امید کوکبی از دیگر شهروندان آق‌قلایی نیز درباره وضعیت این شهرستان در شرایط سیل و نمایش نوع‌دوستی ایرانیان سخن گفت و آن را جشنی بزرگ برای نمایش همدلی ایرانیان در کنار همدیگر خواند.

 

محمدرضا جلائی‌پور یکی از اعضای گروه بامداد نیز در پایان مراسم و پیش از آنکه حراج نقاشی‌ها آغاز شود، اظهارداشت: هر شخصی با هر میزان درآمد و وضع زندگی می‌تواند به نجات جان انسان ها کمک کند؛ اگر بتواند هزینه های غیرضروری زندگی را به کمک به دیگران به خصوص کودکان اختصاص دهد.

در پایان این مراسم، فرصتی برای حراج پنج اثر نقاشی کودکانی بود که وجه اشتراک تمامی آنها، آسمان ابری و زمین آبی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار