معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از تسهیل مسیر تدوین طرح های هادی روستایی در استان تهران خبر داد.
کد خبر: ۷۶۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ 15 July 2019

به گزارش تابناک تهران، محمد تقی زاده بعد از ظهر دوشنبه در جلسه بررسی و رفع مشکلات طرح های هادی روستایی با اشاره به همکاری دستگاه‌های ذیربط در تدوین طرح‌های هادی روستایی از تسهیل مسیر تدوین این طرح‌ها در آینده نزدیک خبر داد.

تقی زاده در تشریح تدوین طرح هادی روستاهای استان تهران گفت: در جلسه شورای برنامه‌ریزی یکی از مشکلاتی که در خصوص روستاهای سطح استان تهران مطرح شده بود موضوع تدوین طرح‌های هادی بود که با توجه به وجود برخی از مشکلات به تعویق افتاده بود.

وی افزود: بر این اساس امروز جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در این امر برگزار شد تا مشکلات موجود بر سر راه تدوین طرح‌های هادی روستاهای استان تهران برطرف شود. از ۴۷۱ روستای مشغول طرح هادی که جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارند ۱۷۵ روستا باید طرح هادی آن‌ها بازنگری شود و از این میان نیز ۸۵ روستا با مشکل ساخت و سازهای خارج از ضوابط ساخت مواجه بودند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران ادامه داد: ۳۰ روستا نیز در حریم کیفی آب قرار دارند و ۲۲ روستا نیز در محدوده حفاظتی محیط زیست واقع شدند. به این ترتیب این روستاها برای تهیه طرح‌های هادی خود با مشکل مواجه هستند.

وی بیان داشت: روستاهایی هم که در حریم کیفی آب قرار گرفته‌اند که مقرر شد کمیته‌ای تشکیل شود و با توجه به موقعیت روستا همه جوانب بررسی شود و با در نظر گرفتن حریم آب کمترین سختگیری در مورد رشد طبیعی روستاها مد نظر قرار گیرد.

تقی‌زاده تاکید کرد: روستاهایی که در حوزه جهاد کشاورزی نیز با موانعی روبرو بودند که مقرر شد کمیته دیگری تشکیل شود و ساخت و سازهای خارج از ضوابط مورد بررسی قرار گیرد و نهایتاً تعیین تکلیف شود تا در روند تدوین طرح هادی مشکلی ایجاد نشود. همچنین روستاهایی هم که در حریم راه‌ها قرار گرفته‌اند مشخص و مقرر شد حداقل جرایم برای آنها در نظر گرفته شود تا مانعی برای توسعه روستاها وجود نداشته باشد.

وی در پایان گفت: با تصمیمات جلسه امروز بخش قابل توجهی از مشکلات بنیاد مسکن برای تهیه طرح‌های هادی روستایی و بازنگری آنها حل و فصل شد. در موارد دیگری که همچنان مشکل باقی باشد در سطح بالاتری و با کمک به استاندار تهران موضوع حل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار