یکی از تولیدکننده پارچه می گوید:‌ ارائه تسهیلات به حوزه تولید با سود ۱۸ درصد دردی را از تولیدکنندگان دوا نمی‌کند بلکه باعث می‌شود پس از چندی به دلیل بدهی راهی زندان شویم.
کد خبر: ۷۶۲۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 15 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ فیروز خیری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: یکی از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان در تأمین مواد اولیه‌ای که طی سال‌های اخیر با رشد فزاینده قیمت مواجه شده، سرمایه در گردش است؛ سرمایه‌ای که دولت تلاش دارد با ارائه تسهیلات آن را تأمین کند.

وی مهمترین مشکل این تسهیلات را سود ۱۸ درصدی آن اعلام و خاطرنشان کرد: ۱۸ درصد سود تسهیلات، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و پنج درصد هزینه تولید به‌تنهایی ۳۲ درصد هزینه بیشتر را بر تولید کننده تحمیل می‌کند و هیچ تولیدی نمی‌تواند این هزینه اضافی را جبران کند.

این تولید کننده پارچه اظهارداشت: برای آنکه تولید رونق یابد و تولیدکننده بتواند روی پای خود بایستد، دولت باید تسهیلات ارزان قیمت ارائه کند تا مشکل سرمایه در گردش بدون دادن ضرر برطرف شود.

وی تصریح کرد: کسی که درشرایط سخت جنگ اقتصادی وارد عرصه تولید شده، عاشق کار خود است وگرنه می‌توانست هزینه چند میلیاردی احداث یک کارخانه را در بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاری کند و سود بیشتری را به دست آورد، در این صورت اشتغال از بین می‌رود و تولید داخلی با مشکل جدی مواجه می‌شود.

این مصاحبه روز یکشنبه در حاشیه بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران از شهرک صنعتی سالاریه شهرستان ورامین در جنوب شرق تهران انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار