مدیر امور منابع آب تهران بزرگ گفت: طی دو هفته گذشته یک دستگاه در حال حفاری توقیف و با انسداد ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز از برداشت سالانه بیش از ۲۶۷ هزار متر مکعب آب جلوگیری شد.
کد خبر: ۷۶۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 14 July 2019

به‌گزارش تابناک تهران به نقل از وزارت نیرو، علیرضا نیکنام افزود: با تلاش کارشناسان حقوقی، همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی طی دو هفته گذشته یک دستگاه در حال حفاری توقیف و ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع به عمق ۲۸۴ متر و با دبی ۱۳.۵ لیتر برثانیه مسدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۲۶۷ هزار و ۳۰۰ متر مکعب آب در سفره‌های زیرزمینی جلوگیری خواهد شد.

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ تصریح کرد: ضمناً طی این مدت در بخش آب‌های سطحی هفت مورد صدور اخطاریه و در بخش آب‌های زیرزمینی، یک مورد توقیف دستگاه حفاری، پنج مورد شناسایی چاه غیرمجاز و صدور اخطاریه و همچنین با پیگیری‌های واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب سه دستگاه کنتور حجمی هوشمند روی چاه‌های پروانه‌دار اقدام شد.

نیکنام با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امور منابع آب تهران بزرگ بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار