سخنگوی شورای شهر تهران از تخلف در صدور مجوز یک ساختمان بلندمرتبه در منطقه ۲۲ خبر داد و از مسئولان شهرداری خواست که هر چه زودتر جلوی ساخت این ساختمان را بگیرند.
کد خبر: ۷۶۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ 14 July 2019

به گزارش تابناک تهران، علی اعطا در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران توضیح داد: این ساختمان بلندمرتبه در حریم دریاچه خلیج فارس واقع شده و مجوز ساختش در سال‌های ۹۵ تا ۹۶ صادر شده است.
وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی هر گونه ساخت بلندمرتبه ممنوع بود و باید جلوی این تخلف گرفته شود.
به گفته اعطا، در تاریخ پنج بهمن ۹۶ و ۱۱ مرداد ۹۶ اقدام به صدور پروانه ساختمان و تغییر نقشه کلی در ضلع شمال شرق شهدای خلیج فارس شده است و مجتمع تجاری- اداری با ۳۱ طبقه (۲۱ طبقه روی همکف، ۹ طبقه زیر زمین) در زمانی که بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی صدور مجوز بلندمرتبه سازی (ساختمان بالای ۱۲ طبقه) ممنوع بوده، برخلاف مصوبه شورای عالی شهرسازی که در تاریخ ۲۸ مهر ۹۳ صادر شده، ساخته شده است.
وی ادامه داد: شهرداری تهران این پروانه را به قراردادی در تاریخ ۲۲ خرداد ۹۲ ارجاع داده است که بر اساس آن قرارداد، مالک بیش از هفت هزار مترمربع زمین خود را به شهرداری داده و برای باقی زمین مجوز ساخت گرفته است.
اعطا تصریح کرد: پروانه ساختمانی با تراکم یک هزار و ۶۵ درصدی در بهمن سال ۹۵ صادر شده و در شورای معماری مناطق نیز این موضوع به تصویب رسیده است.
وی افزود: این اقدام در حالی صورت گرفت که ضوابط بلندمرتبه سازی و طرح تفصیلی حداکثر تراکم مجاز در این زمین را ۷۵۰ درصد تشخیص داده، یعنی ۳۱۵ درصد اضافه تراکم دارد.
سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: محل قرارگیری این زمین ۹۰ متری پیاده راه اطراف دریاچه قرار دارد و در مرحله گودبرداری است و اگر این ساختمان احداث شود نزدیکترین ساختمان به دریاچه خواهد بود و دید و منظر دریاچه دچار آسیب می‌شود.
وی به شهرداری تهران تذکر داد جلوی این ساخت و ساز قانونی گرفته شود و با متخلفان برخورد کرده و درخواست لغو ساخت و ساز را داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار