مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: با باز شدن دریچه های تحتانی سد لتیان و افزایش حجم و فشار آب، مردم از اطراق در اطراف رودخانه جاجرود به صورت جدی خودداری کنند.
کد خبر: ۷۶۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ 14 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ منصور درجاتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه باز شدن دریچه های سد لتیان اظهار داشت: تعداد افرادی که وارد مناطق ممنوعه و در رودخانه ها و نزدیک دریاچه ها غرق می شوند افزایش یافته است از این رو مردم هشدارها را جدی بگیرند.

وی افزود: امسال با تمام تذکرهایی که داده شده است حدود ٢٤ نفر در رودخانه های البرز غرق شدند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران ادامه داد: امسال حدود هفت نفر در رودخانه های استان تهران غرق شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ١٠ نفر است، کاهش یافته است با این اوصاف مردم باید از اطراق در مناطق ممنوعه و اطراف رودخانه ها خودداری کنند.

وی شایعاتی در خصوص تجمع رسوب در سد لتیان و امیرکبیر و مسدود شدن دریچه های این سدها را تکذیب کرد و گفت: از نزدیک مشاهده کردیم که دریچه ها باز شد و چنین شایعاتی پایه و اساس ندارد.

وی تاکید کرد: عملیات رسوب برداری از سدهای استان تهران همه ساله نسبت به میزان رسوب صورت می‌گیرد.

درجاتی گفت: امسال برای دومین بار است که از سد لتیان رسوب برداری انجام می‌شود و با بازشدن دریچه های تحتانی رسوب از کف سد برداشته و به صورت روان آب به سمت خروجی رودخانه جاجرود شلیک می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با این عملیات سدها رسوب زدایی و از کدورت آب ورودی به تصفیه خانه‌های ٣و ٤ را کاهش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار